Constructorul UMB nu are resursele tehnice necesare pentru a lucra simultan pe cele 10 loturi ale Autostrăzii Moldovei (Buzău – Pașcani), susține compania Danlin din județul Neamț în contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru primele două loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani, toate cele trei loturi fiind câștigate de firmele lui Dorinel Umbrărescu. Firma Danlin ar fi apropiată de președintele CJ Neamț, Ionel Arsene, potrivit presei locale, iar anul trecut a avut contracte de doar 400.000 de lei, de la aproape 200 de milioane lei, în 2020 arată datele consultate de Economedia.
În contestațiile depuse pe 4 ianuarie la CNSC, Danlin solicită Consiliului decidă anularea raportului procedurii prin care UMB a fost declarat câștigător (pe locurile 2 și 3 au fost turcii de la Nurol și Mapa), respectiv anularea deciziei CNAIR prin care a declarat oferta Danlin drept „inacceptabilă”.
„Resursele tehnice, utilajele și echipamentele propuse de către ofertantul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade nu dovedesc capacitatea tehnică a acestuia de a realiza în mod simultan mai multe contracte care se execută în același timp (sic !), condiție impusă prin cap 3.3 din specificații prin Fișa de date”, arată contestația Danlin XXL.
Ce spune ministrul Sorin Grindeanu despre capacitatea UMB de a „duce” toate contractele? „Seriozitatea companiei cred că e arhicunoscută în România. Când vin și participă la licitații, își calculează foarte bine resursele umane, logistice. Toate contractele pe care le avem cu UMB se desfășoară impecabil. Este cel mai important al CNAIR având în vedere numărul contractelor. Toate se desfășoară ca la carte”, afirma Sorin Grindeanu pe 17 octombrie 2022, la semnarea contractului pentru secțiunea lipsă din Autostrada Lugoj – Deva.