FCC (Spania) a câștigat contractul pentru construirea liniei de tren la Aeroportul Traian Vuia / Timișoara, al doilea mare oraș din România cu linie de tren la Aeroport

Mădălina Podaru sept. 16, 2024 0 comentarii 3604 vizualizări
Tunel Feroviar Fenes M 100

Constructorul FCC (Spania) a câștigat contractul de aproximativ 300 de milioane lei pentru proiectarea și execuția liniei de tren la Aeroportul Timișoara, conform informațiilor Economedia. CFR Infrastructură a transmis pe 2 septembrie notificarea către constructori. Luni, 16 septembrie, până la ora publicării acestui articol, nu au fost depuse contestații.

Durata contractului este de 30 de luni din care 8 luni pentru proiect tehnic și 22 de luni pentru execuție. Constructorul din Spania mai are contracte cu CFR Infrastructură pentru lotul 3 al Magistralei 300 Cluj – Oradea și lotul 2 M 100 Lugoj- Timișoara Est, contracte finanțate din PNRR cu o valoare de peste 4 miliarde lei.

Linia nouă se desprinde din Magistrala M 100 București – Timișoara, are o lungime de 5 kilometri și va fi electrificată. Contractul de peste 300 de milioane de lei include și modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna pe o lungime de 5,2 km. Guvernul a aprobat investiția la începutul anului 2023, după cum Economedia a scris aici. Timișoara va deveni al doilea municipiu cu linie de tren la Aeroport, în prezent singurul serviciu de tren metropolitan fiind asigurat între București și Aeroportul Otopeni.

Ofertele din SEAP:

1. Ofertant unic: PORR CONSTRUCT,

2. Ofertant unic: FCC CONSTRUCCION S.A.,

3. Ofertant unic: SWIETELSKY CONSTRUCT,

4. Asociere: PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Leader), Homlok Románia Kft., DRUM ASFALT,

5. AsociereBAWI CONSTRUCTION (fosta WIEBE ROMÂNIA) (Leader), CONSTRUCTIM S.A.,

Municipiul de pe Bega este pe traseul Magistralei M100 București – Craiova – Arad, linie cu trei din patru contracte de modernizare semnate pentru secțiunea PNRR Caransebeș – Timișoara – Arad, dar cu licitații reluate pentru loturile dintre Craiova și Caransebeș (proiectul cu Tunelul Balota). Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 / 2016, cu modificările și completările ulterioare, iar racordul de cale ferată cu Aeroportul Internațional Traian Vuia este inclus în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare 2021 – 2025 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 985 / 2020. Linia de cale ferată de la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara va permite transportul pasagerilor către municipiul Timișoara precum și către alte orașe din România. Se vor efectua lucrări de execuție linii de cale ferată noi pe racordul către Aeroportul Internațional Traian Vuia, respectiv se vor moderniza instalațiile de semnalizare feroviară de pe linia existentă și se vor construi instalații feroviare noi pentru conexiunea cu aeroportul, precizează Ministerul Transporturilor.

„Timișoara este una dintre destinaţiile preferate de turişti pe tot parcursul anului. Astfel, este necesară dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar pentru asigurarea mobilității și reducerea poluării, respectiv realizarea unei legături feroviare între Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, stația CF Timișoara Est și rețeaua feroviară națională, care să asigure creșterea vitezei de deplasare între cele două obiective și implicit reducerea timpului de călătorie precum și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației, gestionând în același timp impactul asupra mediului”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.