Timişoara va avea linie de tren de la Gara de Est la Aeroportul Traian Vuia. Guvernul aprobă investiţia de 400 de milioane lei pentru legătura feroviară de 5 km.

Aeroport timișoara Sursa foto: Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara

Proiectul pentru legătura feroviară între Gara de Est din Timişoara şi Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara va fi aprobat miercuri, în şedinţa de Guvern, valoarea investiţiei fiind de aprox. 400 de milioane lei, potrivit informării pe care a publicat-o Executivul. Este o line de tren cu o lungime de 5 kilometri care va face legătura între rețeaua feroviară națională a CFR Infrastructură și Aeroportul Timișoara, atât administratorul liniilor de tren cât și aeroportul fiind în subordinea Ministerului Transporturilor. Durata de execuție este de 22 de luni. Aprobarea indicatorilor tehnico-economici este ultima etapă înainte de lansarea licitaţiei pentru execuţia lucrărilor.

,,PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii “Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia Timişoara” lucrare de utilitate publică de interes naţional” -agenda şedinţei de Guvern de miercuri, 18 ianuarie.

Municipiul de pe Bega este pe traseul Magistralei M 100 București – Craiova – Arad, linie cu trei din patru contracte de modernizare semnate pentru secțiunea PNRR Caransebeș – Timișoara – Arad și la un pas de lansarea licitației pentru cele șapte loturi dintre Craiova și Caransebeș (proiectul cu Tunelul Balota). Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 / 2016, cu modificările și completările ulterioare, iar racordul de cale ferată cu Aeroportul Internațional Traian Vuia este inclus în Strategia de Dezvoltare a Infrastructurii Feroviare 2021 – 2025 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 985 / 2020.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Linia de cale ferată de la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara va permite transportul pasagerilor către municipiul Timișoara precum și către alte orașe din România. Se vor efectua lucrări de execuție linii de cale ferată noi pe racordul către Aeroportul Internațional Traian Vuia, respectiv se vor moderniza instalațiile de semnalizare feroviară de pe linia existentă și se vor construi instalații feroviare noi pentru conexiunea cu aeroportul, precizează Ministerul Transporturilor.

„Timișoara este una dintre destinaţiile preferate de turişti pe tot parcursul anului. Astfel, este necesară dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar pentru asigurarea mobilității și reducerea poluării, respectiv realizarea unei legături feroviare între Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, stația CF Timișoara Est și rețeaua feroviară națională, care să asigure creșterea vitezei de deplasare între cele două obiective și implicit reducerea timpului de călătorie precum și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației, gestionând în același timp impactul asupra mediului.

Realizarea unei conexiuni feroviare cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timișoara contribuie la:

– dezvoltarea şi extinderea legăturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a României şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T, precum şi conexiunea cu modurile de transport urban.

– atragerea unui număr cât mai mare de călători din localităţile limitrofe pe transportul feroviar, etc.”, arată Nota de Fundamentare.

În prezent, Aeroportul Otopeni este singurul din ţară cu linie de tren dedicată (Trenul Gara de Nord-Otopeni inaugurat în 2020), iar pentru Braşov, CFR infrastructură încă nu a lansat licitaţia pentru linia de tren (inclusiv electrificare) spre Aeroportul Ghimbav.

În clasamentul aeroporturilor regionale, în 2021, Aeroportul Timișoara s-a situat pe locul trei după numărul pasagerilor transportați, după Cluj-Napoca și Iași, conform BoardingPass. Timișoara este în 2023 Capitală Europeană a Culturii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E vreun studiu de fezabilitate care sa arate ca este oportună investiția?
    Timisoara pare un oras uitat de conexiuni rutiere sau CF asa ca.nu cred decât ca e o lucrare care se va face candva degeaba.
    Oricum de la Timișoara la granița sârbă drumul European e varza!
    Asta era prioritar!🙃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.