Modernizarea liniei de tren București-Craiova-Timișoara : pe 1 martie încep lucrările cu bani din PNRR pentru lotul Lugoj-Timișoara Est (54 km.)

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Lucrările pentru modernizarea liniei de tren Lugoj-Timișoara Est, lotul 2 al secțiunii PNRR Caransebeș-Timișoara-Arad încep pe 1 martie, a transmis vineri, 9 februarie, la Timișoara, ministrul Sorin Grindeanu. Magistrala M 100 București-Craiova-Timișoara sau ,,magistrala nepăsării” este, cel mai probabil cea mai neîntreținută magistrală CFR din țară, iar cu bani din PNRR se fac lucrări de modernizare (reabilitare și electrificare) pentru viteza maximă de 160 km/h. între Caransebeș, Timișoara și Arad (lungime aprox. 160 km.). După modernizare, CFR Călători intenționează să reintroducă trenurile InterCity

,,Pentru modernizarea infrastructurii feroviare vor începe, la 1 martie, lucrările Lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est) al căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș” a spus Grindeanu.

,,Magistrala nepăsării” M 100 București-Timișoara este una dintre cele mai neîntreținute linii de tren din România cu tronsoane din Banat construite în urmă cu mai bine de un secol (Orșova -Caransebeș 1879) și restricții de viteză de 20- 30 km/h. în zona Dealului Balota din județul Mehedinți. CFR Infrastructură a ratat prima licitație pentru modenrizarea celor 6 loturi dintre Craiova și Caransebeș (225 km.) după ce a subevaluat masiv costurile reale după cum Economedia a explicat aici.

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru FCC (Spania) încă din noiembrie 2023, după cum Economedia a explicat aici. La un an de la semnarea contractului (nov. 2022) Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire, Etapa I și a avizat lucrări de 1,66 miliarde lei, contractul fiind semnat pe 1,9 miliarde (380 milioane Euro). Durata lucrărilor de execuție este de 3 ani.

Lucrările pe M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad se fac pentru reabilitarea liniei și viteza maximă de 160 km/h. la trenurile de călători. ,,Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.” a transmis pe 28 noiembrie 2022, la semnarea contractului, CFR Infrastructură. Contractul pentru supervizarea lucrărilor este semnat cu TPF Inginerie.

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (Constructor Alstom-Arcada)

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (Constructor FCC)

Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D ( Astaldi)

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (Astaldi)

Pe  M 300 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor toate cele patru mari contracte din PNRR sunt semnate cu Alstom, Arcada, FCC și WeBuild.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Acum. Nu mă deranjează prea mult viteza melcului ce o au trenurile ci, discomfortul total ce este în acele vagoane suspendate pt navetiști. Geamurile pline de zoaie, iar scaunele sunt de groază. Deja după 50 km, îți amorțește curu. Sunt atât de tari de… Bacău – Iași face peste 3 ore și jumătate. Dus-întors.
    Sănătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *