Modernizarea liniei de tren București-Timișoara: Încep lucrările pe lotul 2 Lugoj-Timișoara, contract de 400 de milioane Euro finanțat prin PNRR. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Constructorul spaniol FCC poate începe lucrările pentru modernizarea tronsonului Lugoj-Timișoara, lotul 2 al secțiunii Caransebeș-Timișoara-Arad, unul dintre cele două mari proiecte de investiții feroviare finanțat prin PNRR. La un an de la semnarea contractului (nov. 2022) Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire, Etapa I și a avizat lucrări de 1,66 miliarde lei, contractul fiind semnat pe 1,9 miliarde (380 milioane Euro). Durata lucrărilor de execuție este de 3 ani. Este al doilea lot feroviar unde pot începe lucrări de modernizare/electrificare, primul lot fiind avizat pe Magistrala 300 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor unde Arcada-Alstom a primit AC luna trecută pentru lotul 2 Aghireș-Poieni.

Lucrările pe M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad se fac pentru reabilitarea liniei și viteza maximă de 160 km/h. la trenurile de călători. ,,Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.” a transmis pe 28 noiembrie 2022, la semnarea contractului, CFR Infrastructură. Contractul pentru supervizarea lucrărilor este semnat cu TPF Inginerie.

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (Constructor desemnat Astaldi, contestație Alstom, admisă la CNSC)

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (Constructor FCC)

Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D ( Astaldi)

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (Astaldi)

Pe M 100 Caransebeș -Timișoara-Arad sunt contracte semnate pentru loturile 2, 3 și 4 (cu FCC și WeBuild), iar pe M 300 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor toate cele patru mari contracte din PNRR sunt semnate cu Alstom, Arcada, FCC și WeBuild.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Pas cu pas baieti!
    Nu se stie cand se va termina si mai ales daca se va termina vreodată!
    De la Bukarest la Timisoara , asa poate peste vreo 10 sau 20 de ani!😵😲

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *