Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a început să trimită clienților săi primele facturi pentru energia consumată în acest an. Primele facturi, aferente lunii ianuarie, au ajuns la clienți în dimineața de 20 iunie 2023.
Luna trecută, pe 31 mai 2023 a început emiterea facturilor pe luna decembrie 2022.
Emiterea facturilor pe luna noiembrie 2022, a început pe 5 mai 2023.
Asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.
Facturile continuă să vină pe mail cu următorul mesaj: „Din motive tehnice, “Sold la data emiterii facturii” este actualizat numai până la data de 30.11.2022, dată până la care au fost procesate încasările.”
Scadența pentru facturile emise pentru consumul din ianuarie este 04 august 2023.
În continuare, clienții așteaptă o aplicație de la Hidroelectrica, astfel încât să poată transmite mai ușor indexul și să poată plăti facturile.
Despre aplicație, reprezentanții Hidroelectrica vorbesc încă de la începutul anului.
În luna martie, a apărut și un anunț pe pagina de Facebook a Hidroelectrica în care spunea că „aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri.”
Compania încearcă de mai multe luni să ajungă la zi cu emiterea facturilor, iar din cauza întârzierilor a fost și sancționată.
În luna martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.