Lărgirea Centurii București Sud între Autostrada A 1 și DN 5 (Jilava): CNAIR a scos la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor/ Transporturile anunță că Rizzani (Italia) începe modernizarea celor 14 kilometri în septembrie

Restricții camioane protejarea asfaltului cod portpcaliu Sursa Foto : Captură Google

CNAIR a lansat în licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe Centura București Sud, tronsonul de 14 kilometri lungime dintre Autostrada A 1 București-Pitești și DN 5 (Jilava). Contractul de lărgire la 4 benzi și reconfigurare a intersecțiilor de la Bragadiru, Măgurele și Jilava a fost semnat cu Rizzani (Italia) în 2022 pentru aprox. 500 de milioane lei, iar lucrările ar trebui să înceapă în această toamnă, în septembrie, conform estimărilor secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Constructorul Rizzani din Italia lucrează pe Centura Craiova sud, dar cu întârzieri uriașe, mobilizare insuficientă și numeroase amenințări de reziliere a contractului, un proiect mult mai simplu decât cel de pe Centura București. Pe DNCB, pe aprox. un kilometru, lângă Domnești, IBB lărgește carosabilul și amenajează prima parcare de lungă durată.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o valoare cuprinsă între 11,7 și 13,8 milioane lei și o durată de 160 de luni (24 execuție, 120 garanție și 4 luni post garanție) : ,,Obiectul contractului SUPERVIZARE CONTRACT DE PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A1 (km 55+520) si DN 5 (km 40+000) – LOT II Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre km 54+700 si DN 5 (km 40+000)” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor.” -documentație SEAP.

,,Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, a comunicat CNAIR.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Unde vor fi pasajele : 

Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1 : Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1 : pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1 : pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1 : pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1 : pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0 : amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1 : amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Econoemdia.

Noul termen pe care l-a dat Ministerul Transporturilor pentru finalizarea lotului 3 al Autostrăzii A 0 Sud (Lotul Aktor) este vara anului viitor. Lotul de 18 km. dintre Autostrada A 1 și Bragadiru (DN 6) ar trebui să preia mare parte din traficul de tranzit de pe Centura București. Alsim Alarko urmează să deschidă la toamnă 10 -11 km. pe Lotul 2 (Jilava -Bragadiru).

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se lărgește pînă în 2030 . Vai de capitala noastră. Trebuia să lucreze non stop la acest drum . Era o rezolvare destul de buna la fluidizarea traficului.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.