Asocierea italo-română RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat) a câștigat licitația pentru modernizarea tronsonului dintre Autostrada A1 și DN 5 (Jilava), un contract de peste o jumătate de miliard de lei, fonduri europene.
Tronsonul Chiajna – Jilava are o lungime de 14 kilometri, proiectul prevede pasaje la intersecțiile de la Bragadiru, Măgurele și Jilava, iar termenul de realizare este de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat oferta asocierii, și anume 504 milioane de lei, mult sub valoarea estimată de CNAIR: 638 – 758 milioane lei, având în vedere că vor fi construite și două pasaje Subterane la Bragadiru și Măgurele. pe care CNAIR le descrie ca având o „complexitate ridicată”.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu a explicat cum vor fi amenajate intersecțiile principale:
– Asocierea: STRACO HOLDING S.R.L (lider) – TANCRAD S.R.L – COSEDIL SPA
– Asocierea DRUM ASFALT S.R.L. (lider) – S.C. OPR ASFALT S.R.L. (asociat 1) – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. (asociat 2) – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. (asociat 3)
– Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S (Turcia)
– Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – ELECTROGRUP S.A.
– Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat)
– Trace Group Hold
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica în vara anului trecut că acest proiect este inclus în pachetul „Orbitalele Bucureştiului” : „Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 mld euro (“Orbitalele Bucureștiului”) la a cărui finanțare am lucrat încă din anul 2016. Proiectul are o valoare estimată de aprox. 700 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele)”.
Lăţimea platformei drumului trebuie să fie de 18 metri din care 3,5 metri pentru fiecare dintre cele patru benzi de circulaţie şi o zonă mediană de 1,5 metri.