Șeful CNAIR recunoaște întârzierile uriașe de pe Centura Craiova și amenință din nou cu rezilierea contractului. Italienii de la Rizzani ar trebui să modernizeze și 15 kilometri din centura București între A1 și Jilava

Scrioșteanu, Pistol și Petruț pe Centura Craiova Sud Sursa foto CNAIR/ Cristian Pistol

Centura Craiova Sud, o șosea de doar 10 kilometri și o singură bandă pe sens, a ajuns la doar 25% execuție la peste un an de la începerea lucrărilor, anunță șeful CNAIR Cristian Pistol. Directorul general CNAIR împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu și directorul regional Călin Petruț au verificat joi șantierele UMB pe Drumul Expres Craiova – Pitești și ulterior Centura Craiova. Constructorul Rizzani (Rizzani) are o „mobilizare slabă și un ritm de lucru redus”, spune și directorul regional CNAIR Craiova, Călin Petruț, despre progresul constructorului care în august-septembrie ar trebui să înceapă un proiect cu mult mai greu: modernizarea a 15 kilometri pe Centura București Sud (tronosnul A1 – Jilava), lot care include și pasaje la intersecțiile de pe traseu (detalii aici).

„Întârzieri pe șantierul Variantei Ocolitoare Craiova Sud (DN 56-DN 55-DN 6). Am atras atenția constructorului, care a ajuns la un stadiu fizic de doar 25%, că trebuie să crească mobilizarea și ritmul de lucru. În caz contrar vom fi nevoiți să luăm măsuri contractuale dure. Antreprenorul  italian (Rizzani De Eccher SpA) și-a asumat că în luna august va începe relocarea utilităților și va impulsiona lucrările, iar anul viitor va fi deschisă circulația pe această Variantă Ocolitoare. Pentru a mă asigura că Antreprenorul își respectă angajamentele, am cerut să îmi fie prezentate săptămânal rapoarte de progres”, a scris Pistol.

Contractual, Rizzani avea 15 luni pentru execuția Centurii Craiova Sud, dar va primi o nou extensie, pentru 2024, spune directorul regional DRDP Craiova.

„După cele două loturi ale drumului expres Craiova – Pitești și stația de asfalt proprie, am inspectat și lucrările de pe Varianta de Ocolire Sud Craiova. Am constatat o slabă mobilizare și un ritm de lucru redus. Antreprenorul și-a asumat că va corecta situația, iar anul viitor se va putea circula pe acest tronson de drum”, a precizat Directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petruț”.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Ce lucrări va face Rizzani pe Centura București Sud: 

În premieră vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri – subteran, la nivel și suprateran, astfel:

Amenajare intersecții:

➡️ Intersecție Centura București – DN5 (inclusiv reabilitarea pasajului peste DN5)

➡️ Pasaj subteran pe CB km 44+725 – DC18 (Măgurele)

➡️ Intersecție Centura București – DC20 (Vârteju) și Cazarma Măgurele km 46+040

➡️ Intersecție Centura București – DN6 (Alexandria)

„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, a comunicat CNAIR.

Sursa foto CNAIR/ Cristian Pistol

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *