Utilizatorii “luptă” pentru a accesa Registrul Comerțului. Ce spun antreprenorii și consultanții despre noul portal: “Este sub orice critică”/ “E blocat complet”/ E atât de prost încât trebuie regândit” (SONDAJ ECONOMEDIA)

onrc, registrul comertului Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Blocaje, timp îndelungat pentru rezolvarea cererilor, interfață greoaie, proceduri complicate și facilități lipsă – sunt doar câteva dintre aspectele pe care le reclamă antreprenorii și consultanții care au accesat în ultima vreme portalul Registrului Comerțului. Unii spun că nu funcționează deloc și mulți sunt de părere că vechiul portal, cu toate lipsurile sale, era superior. Printr-un sondaj postat pe site-ul nostru, Economedia a dorit să afle dacă, la aproape o lună de la lansare, noul portal al Registrului Comerțului funcționează pentru antreprenori. Vă prezentăm câteva dintre multiplele probleme pe care le-au întâmpinat utilizatorii.

Funcționează noul portal al ONRC, pentru dumneavoastră?

Dintre cele 71 de persoane care au răspuns până în cursul dimineții de vineri la întrebarea Economedia, aproape jumătate (47,9%) spun că noul sistem nu funcționează și doar 12,7% au răspuns cu “da”. Alți 31% spun că funcționează cu erori, iar restul reclamă intermitențe.

Am primit, de asemenea, zeci de răspunsuri în care utilizatorii reclamă o serie de impedimente.

Ce probleme întâmpină utilizatorii? “Funcționara ne-a spus că singura soluție este “să îi dăm mesaj pe Facebook lui Ciolacu”

“Termenul inițial de soluționare a dosarului de înregistrare a unui SRL era acum mai mult de o lună; nici până acum nu s-a soluționat. Dosarul nici măcar nu este vizibil în baza de date a portalului, trebuie să ne interesăm de starea dosarului la ghișeul ONRC din județul nostru. Funcționara ne-a spus că singura soluție este “să îi dăm mesaj pe Facebook lui Ciolacu, să știe și el ce se întâmplă”, scrie un utilizator.

“Nu se poate accesa”, spune un altul. “Nu funcționează deloc. E blocat complet”, consideră altcineva.

Alți utilizatori spun că documentele nu pot fi salvate, că sunt dificultăți în recunoașterea rezervărilor de denumire, că există mari întârzieri în soluționarea cererilor. O altă situație întâlnită: documentele nu se pot vizualiza pe portal de către registrator, deși acestea se văd la utilizatorul care a depus dosarul.
“Am depus ieri o cerere pentru înmatricularea unui SRL. Prin intermediul vechiului portal, depunerea cererii dura 15 minute. Prin intermediul noului portal, depunerea cererii a durat apox 1,5 ore. Au fost create foarte multe câmpuri inutile de completat. Care este îmbunătățirea în această situație?”, se întreabă un utilizator al noului portal.
“Portalul este neintuitiv și neprietenos, lipsesc multe dintre facilitățile și trimiterile aferente vechiului portal, lipsesc formularele emiterea facturilor sau a notelor de calcul nu se mai fac pe numele firmei solicitante, ci pe numele reprezentantului, nu se poate face rezervare de denumire a unei cooperative agricole ori a unei filiale, de asemenea, ca profesionist, trebuie sa am procură specială pentru o rezervare de denumire pentru un client – ceea ce implică ulterior efectuarea unor noi acte pentru cedarea folosintei denumirii, se cer în mod inutil date personale, chiar de două ori, sunt erori fie la salvarea, fie la transmiterea documentelor”, enumeră un specialist.
“Interfața greoaie, pași de urmat complicați, durata lungă de rezolvare a cererilor”, sintetizează un alt utilizator.
Un alt cititor Economedia face o trecere în revistă complexă a problemelor întâmpinate. “Nu mai avem arhivă de Recom-uri obținute pe care le-am achitat. Dosarele nu se soluționează nici după aproape o luna. Termenele se modifică după o zi pe altă în portal și nu avem soluționări. Nu avem nicio rubrică în care să putem menționa o adresa de email la care vrem să fie transmise documentele obținute, iar dacă dorim să modificăm adresa de email din profil utilizator nu putem. Informațiile Recom gratuite nu mai includ adresa completă a societăților, ci doar adresa parțială, dacă dorim să aflăm adresa completă a unei societăți suntem nevoiți să plătim. Nu se mai pot obține niciun fel de informații gratuite după administrator sau asociat. Nu mă există nicăieri criteriul de căutare după denumirea societății. Informațiile solicitate pentru orice fel de cereri sunt excesive, o cerere care înainte se completă în 5 minute acum durează 40 de min sau 1 oră…. Este sub orice critică noul portal, ani lumina înainte și mult mai bun era vechiul portal. Suntem nevoiți să mergem până la ghișeu și pentru o rezervare de denumire pentru că zile la rând nu se poate depune cererea online că sistemul merge doar până unde vrea el”
Utilizatorii se plâng de timpul îndelungat necesar procedurilor “Nu se înființează nicio societate în 10 minute, profesioniștilor le ia aproximativ o oră, cu documente semnate digital. Rezervarea denumirii durează o veșnicie, cerere, împuternicire , birocrațieeeeeee. La durată societate trebuie trecut exact nr de ani , nu există opțiunea perioadă nedeterminată”
Ce funcționalități ale vechiului portal nu mai există acum și ar trebui preluate?
  • “Nu mi-am dat seama. Interfețele sunt intuitive, usor de folosit si înțeles. Si bunica se descurcă”, e una dintre puținele păreri cu ceva pozitiv despre noul portal.
  • Cam toate, inclusiv preluarea în întregime a funcțiilor. De asemenea, lipsesc formularele în format PDF pe care le puteam descărca, completa și apoi încărca cu semnătura digitală pentru transmiterea online a documentației aferente unui dosar.
  • Vechiul portal mergea greoi si nu era user-friendly. Nu dispuneai de mari funcționaliăți, dar măcar funcționa. Actualul portal nu funcționează.
  • Imposibilitatea de a solicita emiterea facturii pe societatea pentru care soliciți mentiunea, ci doar crearea de profile de plată greoaie.
  • Meniul simplu
  • Preschimbarea CUI.
  • Simplitatea și lipsa erorilor. Se introduc date fără sens care din câte am înțeles tot nu pot fi folosite mai departe și cererea trebuie lucrata cap coada.
  • Rezervările de denumire sa se facă fără semnatura electronica și toată procedura de depunere online sa se facă la fel ca în vechiul portal fără sa fie nevoie sa Introducem date de identificare de 4 ori
  • Nu există concordanță cu ANAF-ul. Am o firmă radiată care apare tot activă pe site- ul ANAF
  • În primul rand nu mai există arhiva din contul anterior… funcționa foarte bine vechiul program
  • A dispărut istoricul de la secțiunea “cererile mele”, ceea ce este absolut îngrozitor. Nu se mai salvează etapele parcurse în depunerea unei cereri. Spre exemplu, și ajuns la etapa 7, dar mai ai ceva de modificat la etapa 3, daca revii și modifici se șterg toate etapele ulterioare, ceea ce la vechiul portal nu se întâmpla
Ce îmbunătățiri consideră utilizatorii că sunt necesare
Unii dintre antreprenorii sau consultanții care au avut de accesat noul sistem spun că, pur și simplu, portalul ar trebui să funcționeze, un alt utilizator crede că va fi nevoie de revizuirea întregului soft. Mulți spun că ar fi de dorit chiar să se revină la vechiul sistem.
“Viteza si mai mare, simplificare flux, renuntare si întoarcerea la vechiul website”, spune un utilizator.
Altul crede că interfața ar trebui actualizată. “Este un site greoi, suport pe chat (nu funcționează momentan), suport telefonic (absent), suport pe e-mail (nu ni s-a răspuns nici după o lună), si mult mai multă testare inainte de lansare!”
“Să se revină la vechiul portal care era mult superior actualului din toate punctele de vedere ( interfață, rapiditatea depunerii cererilor, lipsa erorilor, timp mult mai scurt de prelucrare cereri și soluționare a lor”, spune un antreprenor.
“Îmbunătățiri… E atât de prost încât trebuie regândit să poată fi folosit și de omul simplu. Dacă pe noi consultanții ne omoară ce mai e de zis pentru altcineva?”, se întreabă un cititor.
Ar fi nevoie de “respectarea termenelor de soluționare. Existența unui serviciu de suport care să poată lămuri ASAP problemele întâmpinate”, spune un respondent.
Alte sugestii: “În primul rând să dispară întârzierile uriașe în soluționarea cererilor, 2. Să se poarta salva etapele parcurse în depunerea unei cereri, astfel încât în cazul în care se revine la o etapă precedenta să nu fie șterse etapele deja parcurs o dată. 3. Sa se transfere istoricul cererilor depuse în vechiul portal”
E nevoie de o interfață mai prietenoasa si proceduri simplificate de înregistrare a cererilor, respectiv, rezervare denumire.
Portalul de 40 de milioane de euro
Amintim că Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de oreInvestiția a ajuns în total la 187 de milioane de lei (39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă. Asta deși portalul nu era accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. Iar în timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor. Inclusiv angajații ONRC susțin că au ajuns să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă. Una dintre firmele care l-au dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. Altă firmă susține că s-a lucrat după proiectul Registrului Comerțului. (Detalii, AICI)
Citește și:
https://economedia.ro/cum-au-de-suferit-oamenii-de-afaceri-din-cauza-noului-portal-de-la-registrul-comertului-credite-blocate-date-personale-si-bancare-publicate-la-liber-softul-functioneaza-prost-desi-a-costat-40-de.html

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.