Alternativă la DN 7 – Valea Oltului: Șase oferte depuse pentru modernizarea Drumului Județean 703 H, legătura prin „Țara Loviștei” între Curtea de Argeș și Câineni

Valea oltului

Șase companii au depus oferte pentru modernizarea Drumului Județean 703 H, legătura Curtea de Argeș – Câineni (DN 7 Valea Oltului), valoarea contractului fiind de 130 milioane lei, potrivit unui anunț publicat pe SEAP.  Contractul de proiectare și execuție are o durată totală de 41 luni, iar finanțarea este de la bugetul de stat (Programul Anghel Saligny).

Companiile care au depus ofertele:

1.STRABAG

2.ROMAIR CONSULTING(Leader), OPR ASFALT, Ventor Grup Consulting, Asociere: BICA (Leader), Automagistral-Pivden,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, EN ELECTRIC PROIECT OFFICE

4. Asociere : OPTICA SOFIA (Leader),ROADCONSTRUCT,E-ONE HOLDING S.R.L.,ROSTDORSTROY

5. Asociere : ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI (Leader),CONCORDIA CON. STRADE S.R.L.,SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA

6. Asociere : G&M ROAD BUILDING ENGINEERING (Leader),BUILDING DESIGN 2000 TOP.

Traseul din județul Vâlcea care străbate „Țara Loviștei” are o lungime de 32 km și corespunde indicativului DN 7 D Poiana – Perișani – Câineni, fost drum județean, reclasificat Drum Național și apoi revenit la Consiliul Județean Vâlcea.

„Proiectul cuprinde modernizarea DJ 703 H, drum care porneşte de la limita cu județul Argeș și traversează comunele Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, până la intersecția cu DN 7. Prin proiect, pe lângă asfaltarea celor 31,6 km cât măsoară drumul, se vor reabilita și cele 11 poduri aflate pe traseu, se vor amenaja drumurile laterale, podețe de acces către proprietăți, rigole betonate, parcări și altele, astfel încât să avem un drum modern, de la un capăt la altul. Urmează procedura de licitație pentru proiectare și execuție. Termenul de finalizare a proiectului este de 3 ani și 5 luni (din care 5 luni – proiectare și 3 ani – execuția lucrărilor). Vorbim despre lucrări care, odată finalizate, vor crea noi oportunități de dezvoltare a zonei și vor deschide Țara Loviștei spre turism. Îmi doresc ca această investiție să îi determine, de ce nu, pe tinerii vâlceni din zonă să se întoarcă acasă”, anunța în luna mai, după obținerea finanțării, Constantin Rădulescu, președintele CJ Vâlcea.

Drumul national DN 7 (Rm. Vâlcea – Sibiu), cea mai importantă arteră rutieră din România, care străbate țara de la sud la vest, asigurând trecerea lanțului carpatic la cea mai joasă cotă, este practic, blocat la anumite ore ale zilei și în anumite intervale ale anului, iar turismele nu au altă variantă de ocolire a Văii Oltului. Ca soluție de ocolire DJ 703H, care are traseul paralel cu DN7, este o variantă viabilă deoarece împreuna cu celelalte drumuri județene (unele dintre ele reabiliate sau în curs de reabilitare) oferă posibilitatea ocolirii zonei dintre Câineni și Călimănești. De asemenea, drumul județean DJ703H pornește de la limita de județ, limita dintre județele Argeș și Vâlcea, iar până la cea mai apropiată localitate din județul Argeș sunt cca 5 km. Astfel, se observă necesitatea refacerii structurii rutiere a drumului județean pentru asigurarea confortului în trafic, având în vedere că este o variantă pentru drumul național 7.  „Reabilitare și modernizare DJ 703 H Limită Jud. Argeș – Perișani – Titești – Boișoara – Câineni (DN7)”, județul Vâlcea.

Comentarii

  1. Ar trebui sa castige Strabag clar. Ei au experienta si utilaje si oamenii calificati pentru o lucrare de genul asta. Ma mira ca nu au bagat turci aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *