Asociația Pro Infrastructură după anunțul privind închiderea DN7 pe Valea Oltului: “Pregătiți calea ferată pentru trafic local!”

Pod DN 7 Valea Oltului

Închiderea DN7 între Boița și Brezoi nu era singura soluție, transmite Asociația Pro Infrastructură (API), după ce ministrul Transportului a anunțat închiderea în perioada 8 iulie – 9 august, pentru lucrări de defrișare necesare la construcția autostrăzii Sibiu – Pitești. Soluția “decentă într-o țară normală” ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar și folosirea infrastructurii existente, conform API.

“Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este “singura soluție”. Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa. Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare”, transmite API.

Reprezentanții asociației spun că, de fapt, restricțiile s-ar putea prelungi. “Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții”, transmite API.

Localnicii ar avea o variantă pe calea ferată. “A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret). Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi”, conform API.

Vezi și:

HĂRȚI Patru rute alternative pentru șoferi, după închiderea circulației pe Valea Oltului

Comentarii

  1. Caii ferate i-a pus cruce mult inainte de a inchide DN7 pe Valea Oltului. Angajatii CFR folosesc tot mijloace auto pentru servici.

  2. Ioane, Crucea e de la Hristos ptr cei care L urmeaza !
    In alta ordine de idei, e de evitat cat va fi haosul. Waze ul va comunica fiecaruia ce si cum

  3. Este clar că nimeni nu a gândit în avans ce implică închiderea DN7. Sunt atâtea variante prin care să nu închizi total o șosea atât de importantă că ai impresia că e o nepăsare voită. Poate o să se găsească alternative pe calea ferată atât pontru persoane cât și pentru transportul camioanelor pe vagoane speciale. 10 ani sunt foarte mult timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *