Valea Oltului va fi închisă pe perioada zilei în perioada 8 iulie – 9 august, pentru lucrări de defrișare necesare la construcția autostrăzii Sibiu – Pitești, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. El confirmă astfel informațiile Economedia. Ministrul a spus că nu a putut fi găsită altă variantă și că CNAIR va anunța care sunt rutele alternative pentru CNAIR.
Conform ministrului, lucrările prezintă un pericol pentru circulația publică și pentru participanții la trafic.
„O să merg vineri împreună cu domnul director pistol și cu colegii din CNAIR la fața locului. Avem acest lot 2 de pe Sibiu – Pitești care implică defrișări, acestea au fost aprobate. Aceste lucruri trebuie făcute dacă vrem să facem această autostradă. Dacă vrem să nu o facem, nu închidem DN7. Cert este că în acest moment aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic. Asta ar pune în pericol siguranța traficului, ar pune în pericol viața celor care circulă pe DN7 și asta nu și-o poate asuma nimeni. De aceea, din 8 iulie până ăn 9 august vior fi făcute aceste lucrări absolut necesare pentru a realizat autostrada Sibiu – Pitești. Nu există altă variantă. Am încercat să găsim variante. Vorbim de înălțimi foarte înainte care ajung până la 70 de metri unde trebuie tăiați acești arbori care riscă în mare măsură să ajungă pe carosabil și să pună în pericol siguranța circulației. Circulația va fi închisă pe perioada zilei. Colegii de la CNAIR împreună cu Poliția Română vor transmite rutele alternative”, a declarat Sorin Grindeanu.
Economedia a scris, marți, că CNAIR discută închiderea circulației pe Valea Oltului, în următoarea lună, începând din data de 8 iulie. Poliția Rutieră nu ar fi fost de acord.
Autoritățile vor închide circulația pentru a permite lucrări la autostradă în zona Boița.
O închidere a principalei rute către vestul țării în plină vacanță va afecta numeroși cetățeni care sunt în concediu în țară în această perioadă. De asemenea, o închidere a circulației pe această rută va afecta major transportatorii, care au ca alternative către centrul și vestul țării doar Valea Prahovei deja extrem de aglomerată (cu restricții pentru camioane în weekend și de luni până vineri pe timpul zilei) și DN 1A Cheia Săcele, legătura București – Brașov. Pe Valea Prahovei urmează să fie instalat și un semafor, la podul de la Posada, după ce CNAIR a semnat cu un constructor din Iași contractul pentru reparații. Viaductul a fost construit în 1925, iar lucrările cu restricții au început din iunie.
În primăvară, directorul general CNAIR Cristian Pistol anunța că lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și defrișările pădurii de pe DN 7 Valea Oltului se vor face cu restricții de circulație în primăvară sau vara și vor dura, într-o primă fază, o lună-două.
Lotul 2 Boița – Cornetu are 30 de kilometri, iar specialiștii îl consideră cel mai dificil de pe A1 ca urmare a reliefului dificil și a numărului mare de structuri din zona de munte, viaducte și tuneluri. Asocierea Mapa – Cengiz (Turcia) a început în ianuarie 2024 lucrările de defrișare, iar pe lângă tunelul de la Câineni (1,5 km) va fi și un ecoduct cu pasaj peste Olt și calea ferată, explica Bogdan Alexandru, reprezentantul constructorului.
Și WeBuild face lucrări de defrișare pe lotul 3 Cornetu – Tigveni, cel mai lung lot de pe A1 și cel mai mare contract semnat pentru o autostradă din România (detalii aici).
Întrebat în februarie despre lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii A1 și restricțiile de circulație care urmează pe DN 7, Pistol a explicat că lucrează la un plan pentru ca impactul asupra circulației să fie cât mai mic. „Pe secțiunea 2 și pe secțiunea 3 din Autostrada Sibiu – Pitești în momentul de față se lucrează la defrișare în vederea finalizării studiilor de teren, studiul geotehnic. Știți că terenul este foarte greu accesibil pentru utilaje. Va fi un disconfort mai mare pe DN 7 când vor fi evacuați toți arborii care trebuie evacuați, dar lucrăm împreună cu antreprenorul pentru un plan astfel încât impacul (n.r asupra traficului) să fie cât mai mic. Avem discuții cu antreprenorul pentru a stabili cum evacuăm arborii tăiați. Restricțiile ar urma să fie aplicate, cel mai probabil din această primăvară, vară anul acesta. Într-o primă fază va fi o lună sau două, vom vedea, astfel încât să nu se suprapună cu valorile cele mai mari care se înregistrează pe DN 7 (august)”, a explicat Pistol.