Autostrada Unirii (A8) : UMB a depus Proiectul Tehnic pentru lotul 3 PNRR Leghin-Târgu Neamț/Lucrările încep în august sau septembrie

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Constructorul român UMB a depus la CNAIR Proiectul Tehnic pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii (A 8), iar lucrările pe lotul Leghin-Târgu Neamț (30 km.) ar urma să înceapă în august sau septembrie, a anunțat președintele Asociației ,,Hai că se Poate”, Irinel Bucur după ședința de progres a CNAIR de vineri, 17 mai. Contractul pentru lotul III PNRR Leghin-Târgu Neamț a fost semnat în septembrie 2023, iar CNAIR a emis ordinul pentru începerea proiectării cu data de 1 februarie 2024 după cum Economedia a explicat aici. Prin urmare, fie UMB a început realizarea Proiectului Tehnic fără a mai aștepta ordinul CNAIR (model Makyol Sibiu-Făgăraș), fie a comprimat în doar 4 luni proiectarea estimată să dureze 6 luni.

,,Autostrada A 8, secțiunea I Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și secțiunea III Leghin Moțca, au contractele pentru proiectare și execuție semnate. Mai mult, pentru secțiunea III, UMB a depus Proiectul Tehnic spre aprobare la CNAIR, vineri (17 mai, în ședința de progres) am primit această informare, iar la finalul verii, început de toamnă au confirmat că vor intra în teren. “-Irinel Bucur

Autostrada Unirii Târgu Neamț Leghin
Sursa : CNAIR

Etapa de proiectare pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) începe pe 31 mai 2024, la trei luni de  la semnarea contractului, a anunțat pe 15 martie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Contractul PNRR pentru lotul I Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (24 km.) are o durată de 30 de luni cu primele 6 luni pentru proiectare și următoarele 24 pentru etapa de execuție.

Secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (159 km.)

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig-Leghin pe secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (A8) a fost publicaj miercuri, 8 mai în SEAP, valoarea fiind cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Lotul Pipirig – Leghin  este al doilea lot lansat în licitație pe secțiunea de munte după Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km), publicat în SEAP la începutul lunii aprilie.

 

 

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Ce simpatici sunteți ! UMB a copiat pe Makyol ? Sau invers ? Nu ați observat până acum ca , de regulă , UMB a comprimat perioada de proiectare sau că a predat proiectele pe segmente de drum pentru a demara execuția mai rapid ?
    De fiecare dată trebuie să băgați un fitil contra UMB.
    In rest numai de bine.
    P.S. Ați vizitat vreun șantier pe care lucrează UMB ? Sau vă bazați pe ce spune Ciurea ?

      • ar fi interesant sa fi stiut si dc au intarziat inainte sa lasi coment. Inca nu au autorizatie de constructie pe tot lotul. Las aici un paragraf interesant “Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis luni, 22 aprilie 2024, autorizație de construire parțială pentru secțiunea Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva. Lucrările avizate nu includ deocamdată și tunelurile ce urmează să fie construite de UMB pe acest lot – lipsă din A1 Sibiu – Nădlac.”

  2. Asta e o veste foarte buna, dar, in afara de declaratiile lui papionas, avem si o confirmare oficiala ca a fost depus proiectul tehnic?

  3. Sa nu facem dezbatere din orice @impartial. Ce contează? Principalul este mentinerea calendarului si à calitatii lucrărilor. Restul e zgomot

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *