CNAIR a transmis constructorului Makyol (Turcia) ordinul de proiectare pentru primele două loturi ale Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș începând cu data de 26 februarie, termen de la care se calculează cele 12 luni pentru predarea proiectului tehnic, însă constructorul a trimis deja utilajele pentru studiile geotehnice în teren, fără a mai aștepta avizul formal după cum Economedia a explicat aici.
„Pe data de 26 februarie va începe proiectarea și pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș (parte a A13)!
Practic în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.
Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.
Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni”, a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. Numărul mare al lucrărilor de artă face ca Lotul 1 să fie cel mai scump dintre cele 4 loturi.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație.