Autostrada Sibiu – Făgăraș: Makyol a primit ordinul de proiectare pentru primele două loturi începând cu 26 februarie / Turcii nu au mai stat după avizele CNAIR și au început deja forajele geotehnice

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

CNAIR a transmis constructorului Makyol (Turcia) ordinul de proiectare pentru primele două loturi ale Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș începând cu data de 26 februarie, termen de la care se calculează cele 12 luni pentru predarea proiectului tehnic, însă constructorul a trimis deja utilajele pentru studiile geotehnice în teren, fără a mai aștepta avizul formal după cum Economedia a explicat aici.

„Pe data de 26 februarie va începe proiectarea și pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș (parte a A13)!

Practic în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.

Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.

Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni”, a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:

– 7 noduri rutiere: Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu – Fagaras
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu – Fagaras si DN1
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Fagaras
– 2 Centre de intretinere si coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spatii de servicii S3
– 2 spatii de servicii S1
Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău.
Contractul pentru lotul 1 a fost semnat pentru 1,9 miliarde lei, termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice care au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița (pe Olt) au fost publicate de Ioan Adrian Gica pe forumul Asociației Pro Infrastructură.

Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. Numărul mare al lucrărilor de artă face ca Lotul 1 să fie cel mai scump dintre cele 4 loturi.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Este un prim semn bun ca nu asteapta pe Cnair si lucreaza in avans. Sper ca va termina minim la termen loturile. Sunt unele simple spre medii ca greutate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *