Makyol, constructorul Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș continuă forajele geotehnice aferente etapei de proiectare și pe lotul 1 Boița-Avrig (14 km.), foraje începute încă din decembrie 2023, imediat după semnarea contractului (24 noiembrie 2023). Practic, constructorul din Turcia a început studiile geo fără a mai aștepta emiterea ordinului CNAIR pentru începerea proiectării.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Asocierea Makyol-Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A 13 Sibiu-Făgăraș, parte din A 13 Sibiu-Brașov-Bacău.

Contractul pentru lotul 1 a fost semnat pentru 1,9 miliarde lei, termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice care au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița (pe Olt) au fost publicate de Ioan Adrian Gica pe forumul Asociației Pro Infrastructură.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Primele foraje geotehnice pe Lotul 1 s-au făcut în decembrie 2023 la Boița :

Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. Numărul mare al lucrărilor de artă face ca Lotul 1 să fie cel mai scump dintre cele 4 loturi.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație.