Autostrada A13 Sibiu-Făgăraș : Makyol (Turcia) avansează cu forajele geotehnice de pe lotul 1 Boița-Avrig (14 km.)/Utilajele au ajuns la barajul Racovița

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Makyol, constructorul Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș continuă forajele geotehnice aferente etapei de proiectare și pe lotul 1 Boița-Avrig (14 km.), foraje începute încă din decembrie 2023, imediat după semnarea contractului (24 noiembrie 2023). Practic, constructorul din Turcia a început studiile geo fără a mai aștepta emiterea ordinului CNAIR pentru începerea proiectării.

Asocierea Makyol-Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A 13 Sibiu-Făgăraș, parte din A 13 Sibiu-Brașov-Bacău.

Contractul pentru lotul 1 a fost semnat pentru 1,9 miliarde lei, termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice care au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița (pe Olt) au fost publicate de Ioan Adrian Gica pe forumul Asociației Pro Infrastructură.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Primele foraje geotehnice pe Lotul 1 s-au făcut în decembrie 2023 la Boița :

Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. Numărul mare al lucrărilor de artă face ca Lotul 1 să fie cel mai scump dintre cele 4 loturi.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O firma turca serioasa, incepe inainte de ordin. Probabil vor termina la termen si dupa aia poate sa ajute pe Mapa & Cengiz cu lotul 2.

  2. Iar apare fantoma Searcch pe autostrazile din Ro?😁
    Trebuia sa fie gata din august 2023 Pistol!😵
    Cu revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic ai habar ce se mai intampla?
    Sau mai angajati 100 de bagatori in seama ca sa observe ca s-a depasit termenul?🙃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.