Ford revizuiește planul de a vinde numai mașini complet electrice în Europa până în 2030

ford, masini, fabrica, auto

Ford Motor își regândește planul de a vinde numai mașini complet electrice în Europa până în 2030, deoarece vânzările de vehicule electrice nu reușesc să decoleze în regiune, scrie Automotive News.com.

În 2021, Ford și-a anunțat obiectivul de a vinde în Europa doar autoturisme electrice pe baterii până la sfârșitul deceniului. Obiectivul era mai ambițios decât planul Uniunii Europene de a permite vânzarea numai a mașinilor cu emisii zero după 2035, ca parte a strategiei sale de reducere a emisiilor de CO2.

Ford spune acum că ar putea continua să vândă mașini cu motoare cu combustie și după 2030, dacă cumpărătorii le vor dori. „Dacă vom vedea o cerere puternică, de exemplu pentru vehicule hibride plug-in, le vom oferi”, a declarat Martin Sander, șeful diviziei de autoturisme a Ford în Europa.

Cererea pentru mașinile electrice a fost „mai slabă” decât planificase Ford inițial, a spus el, iar compania nu își atinge obiectivele ambițioase.

Există o traiectorie clară către electrificare, a spus Sander. „Trebuie doar să ne gestionăm drumul spre sisteme de propulsie 100% electrice”, a declarat el marți la summitul Financial Times Future of the Car.

Ford a finalizat o investiție de 2 miliarde de dolari pentru a-și converti fabrica din Köln, Germania, pentru a construi vehicule complet electrice pe baza platformei MEB a grupului Volkswagen. Aceasta va începe producția de serie a SUV-ului compact complet electric Explorer la Köln în iunie și va prezenta un al doilea vehicul construit pe platforma MEB, tot în iunie.

În cursul acestui an, Ford va dezvălui și versiunea cu baterii electrice Puma Gen-E a celui mai bine vândut SUV de mici dimensiuni, construit la Craiova, în România. Constructorul auto a început, de asemenea, să vândă versiuni electrice ale furgonetei sale Transit Custom de o tonă în Turcia, în ciuda unei absorbții mai lente decât se aștepta a furgonetelor EV.

Ford își reduce gama de automobile cu motoare cu combustie, în timp ce se concentrează pe vehiculele electrice și pe afacerea sa foarte profitabilă cu vehicule comerciale ușoare. Anul trecut a încetat producția mașinii mici Fiesta la Köln, iar în 2025 va înceta și producția autoturismului Focus la Saarlouis.

Constructorul auto a încetat să mai construiască mașina de dimensiuni medii Mondeo și monovolumele Galaxy/S-Max la fabrica sa din Valencia, Spania. Ford ia în considerare construirea unui nou model de autoturism „multi-energie” la Valencia, unde se construiește în prezent SUV-ul compact Kuga, care este disponibil în versiuni plug-in hybrid, full hybrid sau cu motor cu combustie.
„Avem un plan pentru uzina noastră din Valencia”, a declarat Sander.

Comentarii

  1. Motoare in 3 timpi de sub 1000cmc pe benzina care se aseamana cu cele de Trabant, pe Focus si Puma.
    Eu nu cumpar asa ceva, oricum calitatea lasa de dorit: materiale ieftine si masina scumpa. Prefer pe cele mai vechi, tancuri la propriu si la figurat: motoare performante, consum mic, tabla groasa, materiale pe interior mai bune decat cele prezente. Si mai putina electronica, ce te face mai liber in decizii si lipsit de control de la distanta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *