Piața de startup-uri din România a crescut în ultimii 3-4 ani, principalele domenii care au luat avânt fiind startup-urile din tehnologie, medicină și din zona de e-commerce, a declarat Marius Istrate, președintele TechAngels, grup care reunește mai mulți investitori de tip business angels, pentru Economedia.
„Cele mai multe startup-uri pe care le vedem noi la TechAngels sunt în zona de enterprise business-to-business, software as a service, vedem destul de mult deeptech. Sunt foarte multe startup-uri în health tech. Am crezut că acest lucru s-a datorat pandemiei, dar este încă un domeniu de interes. Vedem, de asemenea, startup-uri în zona de e-commerce și consumer, așa cum sunt platformele business-to-consumer cu o componentă de marketplace. Sunt, totuși, „copycat”, fondatorii au văzut că modelul merge în alte țări și l-au adus și în România. Acestea sunt marile domenii în care vedem startup-uri. Din punct de vedere al numărului, fluxul nu a scăzut, din contră, ultimii 3-4 ani sunt fundamental diferiți față de acum cinci sau șase ani, sunt mai multe startup-uri lansate în piață”, a declarat Marius Istrate, președinte TechAngels, pentru Economedia.
El a dat și câteva exemple de startup-uri cu potențial de dezvoltare și de atragere de investiții. Printre acestea se numără Creatopy, FlowX.AI și Veridion.
„Ne uităm la 2 startup-uri în care am încredere că pot să facă o treabă foarte bună: Creatopy și FlowX.AI. Acestea sunt două startup-uri, din punctul meu de vedere, care vor deveni companii ”flagship” pentru România. Mai sunt și alte companii care au potențial, cum ar fi Veridion”, spune reprezentantul TechAngels.
Întrebat cum a influențat Inteligența Artificială piața startup-urilor, el spune că noile tehnologii au schimbat domeniul în bine și sunt fondatori care se gândesc în mod activ să introducă AI-ul.
„În primul și în primul rând existau deja companii de dimensiune medie care au crescut, care au ridicat runde de finanțări și care vând deja unor companii mari. Au avut capacitatea să infuzeze foarte repede AI generativă în produsele lor. Aceste startup-uri care au deja un picior în ușă și au ușa deschisă la companii mari au putut foarte repede să introducă tehnologia și să-și creeze un avantaj competitiv interesant, din punctul meu de vedere. În al doilea rând, nu ascund faptul că este interesant și pentru noi să vedem în pitch cum se gândesc fondatorii startup-urilor care identifică probleme pe această verticală de business. Văd o soluție în care ar putea să folosească și inteligența artificială în acest fel. Vedem că fondatorii se gândesc în mod activ la asta. Toată lumea vorbește despre acest trend”, precizează președintele TechAngels.
Puteți citi mai multe despre cum o să arate investițiile în startup-uri în acest an, mai jos: