Noduri rutiere pe autostrăzile care pornesc din București : CNAIR a suspendat, din nou, licitația pentru execuția nodurilor de la Ionești, Dragoș-Vodă și Gruiu, pe autostrăzile spre Pitești, Constanța și Ploiești

Noduri Autostrazi Bucuresti

CNAIR a suspendat, din nou, licitația pentru construirea nodurilor rutiere de la Ionești, Dragoș-Vodă și Gruiu, trei descărcări pe Autostrăzile A 1 București-Pitești, A 2 București-Constanța și A 3 București-Ploiești. Licitația pentru construirea celor trei noduri rutiere a fost lansată în noiembrie 2023, iar cele trei contracte au o valoare cuprinsă între 178 și 211 milioane lei. CNAIR stabilise pentru marți, 30 aprilie termenul pentru depunerea ofertelor, dar tot marți a suspendat din nou licitația, cel mai probabil după noi solicitări de clarificare de la constructori. În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) nu sunt înregistrate contestații, conform verificărilor Economedia.

Primul termen pentru depunerea ofertelor era 10 ianuarie 2024, în februarie licitația a fost suspendată după cum Economedia a explicat aici, iar după deblocare au mai fost stabilite alte două termene : 17 și 30 aprilie 2024.

Pe A1 București – Pitești nodul rutier de la Ionești km 72 va fi realizat la intersecția cu Drumul Județean 702 F, județul Dâmbovița, pe Autostrada Soarelui nodul rutier de la Dragoș-Vodă este proiectat la km 90 în județul Călărași, intersecție cu DJ 306, iar pe A3 București – Ploiești la Gruiu, km 36, intersecția cu Drumul Județean 101 C, în Ilfov.Contractul de proiectare a fost semnat cu Search în primăvara 2021, avea 10 luni termen de relizare, iar ultimul termen de finalizare a fost 24 octombrie 2023, după 16 acte adiționale, după cum Economedia a explicat aici.

Contractele au o durată de execuție de 10 luni, a transmis luni, șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Lansăm în licitație contractele pentru construcția a trei noduri rutiere importante pe A 1, A 2, și A 3 !

Primul nod rutier va fi construit între A3 (km 36+700) și DJ 101 C, în zona localității Gruiu (județul Ilfov).

Cel de al doilea nod rutier va face legătura între A2 (km 90+100) și DJ 306, în zona localității Dragoș Vodă (judetul Călărași).

Cel de al treilea nod rutier va asigura legătura dintre A1 (km 73+100) și DJ 702 F, în zona localității Ionești (județul Dâmbovița).

Documentația transmisă astăzi la ANAP prevede execuția acestor lucrări în 10 luni pentru fiecare dintre cele trei proiecte finanțate prin Programul Transport (PT ). Prin realizarea acestor lucrări vreau să atingem mai multe obiective:

– creșterea conectivității și accesibilității către zonele urbane majore,

– asigurarea continuității traficului rutier,

– scurtarea timpilor de călătorie și a distanțelor parcurse,

– reducerea numărului de accidente, a impactului asupra mediului dar și a costurilor de exploatare a vehiculelor.” – spunea în toamna anului trecut, directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Nodul rutier de la Ionești, pe A1, este la doar câțiva kilometri distanță de cel existent la Petrești-Greci, intersecția cu DN 61, legătura cu Târgoviște via Găești sau cu DN 7 București – Pitești. Pentru nodul rutier Dragoș-Vodă de pe Autostrada Soarelui, amplasarea este proiectată între descărcările de la Lehliu (km 64) și Drajna (km 105), iar nodul de la Gruiu de pe A3 va asigura o a doua legătură pentru Snagov la A3, respectiv cu DJ 101, spre Urziceni (DN 2) și Mizil DN 1 B. Noduri apropiate sunt la Moara Vlăsiei (Ilfov) și Gherghița în Prahova, iar la Dumbrava se va face conexiunea cu A7 Autostrada Moldovei.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *