Primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești, la aproape 70 %. Ozaltin (Turcia) menține termenul de deschidere la finalul anului

drum expres craiova pitesti DEx 12 Sursa foto: Facebook/Cristian Pistol

Primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești este la ,,aproape” 70 % execuție și poate fi terminat în decembrie 2024, înainte de termenul din contract, a anunțat vineri, 24 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. La verificarea șantierului, Scrioșteanu s-a arătat mulțumit de mobilizarea constructorului Ozaltin (Turcia) și a anunțat că mai sunt de montat 102 grinzi din beton la structurile de pe traseu, cu termen la sfârșit de iunie, iar la sfârșitul lunii iulie vor fi turnate și plăcile de suprabetonare. Finalizarea lotului 1 Craiova -Robănești (18 km.) șantier preluat de la 55-58 % și a lotului 4 (complet, cu tot cu nodul rutier Oarja-A1), înseamnă închiderea proiectului Drum Expres 12 Craiova-Pitești, loturile 2 și 3 fiind în circulație. CNAIR urmează să semneze cu Ozaltin contractul pentru viaductele de 3 km. de la Nădășelu și Topa Mică, pe Autostrada Transilvania.

Directorul de proiect al Lotului 1 Craiova -Pitești este inginerul Sorin Scarlat, fost director general CNAIR.

,,Acest șantier a fost redeschis în toamna anului trecut, după ce a fost reziliat contractul cu prima firmă care a făcut lucrările (n.r Tirrena Scavi, rezilierea e la Curtea de Apel București), la momentul rezilierii, șantierul era la puțin peste 50 %, graficul cumulat de execuție, astăzi, se apropie…undeva în jurul a 70 %… ”

,,Marți, 08.08.2023, CNAIR a semnat contractul având ca obiect Execuție Lucrări Drum Expres Craiova – Pitești, Tronson 1, km 0+000 – km 17+700 – Relicitarecu ofertantul declarat câștigător, respectiv ASOCIEREA Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung S.R.L. – Visio Construction Works S.R.L. Valoarea contractului este de 439.294.261,17 lei fără TVASursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile. Durata contractului de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar garanția de 10 ani. Traseul are o lungime de 17,7 km. Reamintim că în data de 21.12.2022 CNAIR a reziliat contractul cu Tirrena Scavi S.p.A Italia având în vedere ritmul defectuos de realizare a lucrărilor și neîndeplinirea de către Antreprenor a prevederilor contractuale. Stadiul lucrărilor executate este de 57,06%” a transmis marți, CNAIR. 

Notă : Sublinierea aparține Economedia

,,Stadiul pe acest tronson este următorul:

continuă așternerea straturilor de asfalt, până în acest moment fiind turnate peste 69000 tone asfalt din 150.000 tone;
continuă execuția lucrărilor de terasamente pe întregul traseu al drumului expres;
– continuă așternerea stratului de balast;
continuă lucrările de așternere a stratului de balast stabilizat cu lianți hidraulici;
la nodul rutier cu DN65F (Centura Nord Craiova) se execută lucrări de turnare a plăcilor de suprabetonare aferente pasajului peste Centura Craiova;
– se lucrează la realizarea noii girații de la intersecția Drumului Expres cu Centura Craiova;
– se execută lucrări de armare rigle până la realizarea armării, cofrării și betonării plăcilor de suprabetonare în vederea realizării hidroizolației pentru 9 structuri simultan din 15;
– sunt în curs de montare grinzile prefabricate din beton precomprimat, fiind realizate un număr de 359 buc din totalul de 461 grinzi;
– pentru podul de la km 15+005 a fost realizată hidroizolația și așternută protecția din beton asfaltic BA8;
– au început lucrările de colectare și evacuare a apelor, fiind executați 18 km de rigole acostament;
– sunt în curs de execuție lucrările ITS;
au fost realizate fundațiile stâlpilor de iluminat în zona nodului rutier de la km 1+400.
Reamintesc faptul că pentru acest tronson au fost reluate lucrările de execuție în luna octombrie 2023, la 10 luni după rezilierea contractului cu antreprenorul inițial și vizăm darea in trafic la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual.” – Ionel Scrioșteanu.

 

Sursa foto: Facebook/Cristian Pistol

Comentarii

  1. Mare branza. Daca din octombrie pana acum au realizat aproape 10% dupa preluare de 60%, cum vor putea incheia lucrarile in decembrie, daca mai au 30% si doar șase luni?!!

    • Au fost luni de iarna, nu prea s-a lucrat. Nu comparati perioada decembrie – martie cu o perioada de vara – toamna. E diferenta majora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *