CNAIR va semna cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe Autostrada Transilvania scoase din contractul cu UMB, oferta Ozaltin (singura ofertă depusă) fiind declarată conformă.
Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Mihăești-Caracal și la contractul pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova-Pitești (contract reziliat Tirrena Scavi).
Lotul PNRR Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, octombrie 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42 % are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului-Nușfalău (41 km.), pe Lotul Mese;, CNAIR a prelungit până la 29 aprilie 2024 termenul pentru desemnarea câștigătorului după cum Economedia a explicat aici.
Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR.
Anunțul șefului CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăești a Autostrăzii Transilvania A 3 ! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în: