UPDATE ANPC a închis temporar mai multe restaurante din Aeroportul Otopeni. Protecția Consumatorilor a aplicat amenzi de 367.000 lei/ Paul Anghel: Au fost verificați aproape toți operatorii economici

G4Food iun. 10, 2024 0 comentarii
anpc Sursa foto: Facebook/Tudor Galoș

Update 17.27: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi de 367.000 lei operatorilor din Aeroportul Internațional ”Henri Conadă”, potrivit unui comunicat de presă.

În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând și un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări.

Pe data de 10 iunie 2024, echipe de control ale ANPC au verificat modul în care acestea au fost duse la îndeplinire.

Astfel, au fost controlați 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internațional București-Otopeni și, pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 31 de amenzi contravenționale în cuantum de 367.500 lei
  • oprirea definitivă de la comercializarea unor produse în valoare de peste 000 lei
  • oprirea temporară a prestării de serviciipentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificați, până la remedierea deficiențelor.

Principalele abateri de la prevederile legale constatate au fost:

  • folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate
  • utilizarea unor spații de depozitare cu chedere rupte și mizerie în strat grosier
  • expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produse lactate
  • comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate
  • utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația
  • nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate
  • comercializarea unor produse alimentare fără a avea menționate ingredientele alergene
  • condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător
  • comercializare unor jucării ce nu sunt însoțite de documente necesare și care nu au instrucțiuni și informații privind siguranța, traduse în limba română, pe etichetă
  • comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informații specifice, în limba română,
  • comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziției fibroase, pe etichetă
  • utilizarea unor ustensile de bucătărie  din material plastic, uzate
  • lipsa afișării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacționate.

Update 17.11: Paul Anghel, director general la Direcția Generală Control și Supraveghere Piață din cadrul ANPC, a declarat pentru G4Food că au fost verificați aproape toți operatorii economici, din zona de alimentație, zonele nealimentare, precum și prestatorii de servicii.

Articolul inițial:

ANPC a închis temporar mai multe restaurante de pe Aeroportul Otopeni în urma unui control, potrivit unui mesaj publicat pe o rețea de socializare de consultantul în domeniul confidențialității datelor Tudor Galoș.

„A venit ANPC la aeroport și a închis tot ce e crâșmă. Mâncați și beți acasă, dacă aveți zbor”, a scris Galoș, pe Facebook, pe 10 iunie, în jurul orei 13.00. El a publicat și o imagine în care apare anunțul pus de instituție pe o vitrină frigorifică, prin care semnalează oprirea temporară a unității respective.

Controlul ANPC a fost confirmat pentru G4Food de un operator economic din incinta aeroportului.

Am cerut informații suplimentare de la ANPC și vom reveni cu o actualizare atunci când le vom primi.

Sursa foto: Facebook/Tudor Galoș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *