Inaugurarea completă pe toți cei 30,35 kilometri ai lotului 5 Pitești – Curtea de Argeș de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești „iese din discuție” în acest an, însă antreprenorul ar putea deschide circulației 15 kilometri în decembrie 2024, afirmă Asociația Pro Infrastructură, care avertizează însă că un punct critic este cel al podului peste Canalul Argeș de la Merișani.
Progresul constructorului în acest punct a fost slab, afirmă Pro Infrastructura, care precizează că tablierul metalic al podului va ajunge în șantier în iulie, finalizarea fiind estimată în noiembrie 2024. În plus, mobilizare slabă este și la nodul Curtea de Argeș, unde nu toate terenurile sunt libere pentru lucrări.
Săptămâna trecută pe lotul 5 care a ajuns la peste 68% execuție lucrau peste 1.000 de drumari. Ministerul Transporturilor speră să deschidă acest lot, fie și parțial, până la finalul anului, înainte de termenul din contract.
Finalizarea completă a lotului în decembrie 2024/prima jumătate a anului 2025 nu va ajuta, însă, foarte mult transporturile de mărfuri pentru că DN 73 C este nemodernizat (Analiza Economedia aici). În mai, Autoritatea Rutieră Română abia a realizat auditul de siguranță rutieră, un pas important pentru aprobarea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici înainte de lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor.
Pe de altă parte, eventuala deschidere a lotului de la Pitești până la Curtea de Argeș sau parțială, până la Vâlcele (15 km), este la decizia WeBuild și ar putea fi influențată de răspunsul CNAIR în privința contractului pentru Pod Brăila și drumurile legătură, unde antreprenorul a cerut CNAIR 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, în timp ce ministrul Sorin Grindeanu a spus că nu va fi de acord „cu acest tip de şantaj nejustificat”.
„Sibiu – Pitești 5, integral în 2025 sau ceva și-n 2024?
Luna iulie este decisivă pentru deschiderea în 2024, înainte de termen, a jumătății sudice din Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Inaugurarea completă pe toți cei 30,35 km iese din discuție din cauza podurilor cu tablier metalic rămase în urmă și a nodului Curtea de Argeș unde nu toate terenurile sunt libere pentru lucrări.
Însă este perfect fezabil ca în decembrie 2024 să circulăm pe aproximativ 15 km între Bascov (Pitești) și nodul Mănicești aflat la jumătatea lotului. Avem două straturi de asfalt aproape peste tot și structurile plus restul lucrărilor sunt într-un stadiu avansat.
Cu un singur “dar”: podul peste canalul Argeș la est de Merișani, punctul critic cel mai întârziat, unde înțelegem că tablierul metalic ar ajunge în șantier abia în iulie, finalizarea fiind estimată în noiembrie 2024.
După cum vedeți în captura comparativă din prima imagine, 11 aprilie vs 21 iunie, progresul constructorului în acest punct a fost slab. Sperăm să nu fie încă un episod de încordat mușchii între Grindeanu și antreprenor.
Italienii de la WeBuild sunt super relaxați fiindcă termenul contractual este septembrie 2025. Căzuți în dizgrația oficialilor MT și CNAIR, se acuză reciproc de șantaj și gânduri necurate. Mărul discordiei este dat de problemele de execuție la podul suspendat de la Brăila.
Evident, din acest meci pierdem tot noi, fraierii care plătesc toată distracția. Între Brăila și Jijila drumul e gata dar în loc de trafic avem momentan un frumos muzeu.
Sperăm să nu pățim la fel și aici, pe A1 Pitești-Curtea de Argeș, și la final de 2024 românii să primească 15 kilometri noi de autostradă între nodurile Bascov și Mănicești. Probabil ne vom lămuri în următoarele 6-7 săptămâni dacă e albă sau neagră”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.