Autostrada Sibiu-Pitești, ,,lotul 6″ : CNAIR a făcut auditul de siguranță rutieră pentru modernizarea DN 73 C Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea. Când va fi lansată licitația pentru lucrări

DN 73 C Curtea de Argeș -Râmnicu Vâlcea

Autoritatea Rutieră Română (ARR) a realizat auditul de siguranță rutieră pentru modernizarea Drumului Național 73 C Curtea de Argeș-Tigveni-Râmnicu Vâlcea, proiect cunoscut drept ,,lotul 6″ al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Auditul de siguranță rutieră este un pas important pentru aprobarea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici înainte de lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor. ARR (instituție din subordinea Ministerului Transporturilor) a transmis CNAIR factura pentru ,,PRESTARI SERVICII AUDIT DE SIGURANTA RUTIERA REABILITARE/MODERNIZARE DN 73C KM 55+000-KM 68+000 TIGVENI -MUNICIPIUL RAMNICU VALCEA”, conform datelor financiare pe care le-a consultat Economedia.

Proiectul ,,Modernizare DN 73 C Tigveni- Râmnicu Vâlcea, km. 55 – km. 68″ va fi una dintre cele mai importante investiții pentru modernizarea unui Drum Național în 2024, asigurarea condițiilor de circulație în special pentru traficul comercial (camioane) fiind obligatorie la finalul anului 2026 când se estimează deschiderea lotului Curtea de Argeș-Tigveni, lotul PORR de aproape 10 km. cu tunelul Curtea de Argeș de 1,3 km. Practic, cel mai târziu în primăvara 2025 va fi deschis lotul WeBuild de 30 km. Pitești (Bascov)-Curtea de Argeș, iar în 2026 următorii 10 km. până la Tigveni, tronsoane care vor reruta un procent semnificativ de trafic de pe ruta principală și foarte aglomerată DN 7 Pitești-Râmnicu Vâlcea. Dacă proiectul pentru modernizarea DN 73 C nu va fi sincronizat ca termene cu finalizarea lotului 4, atunci CNAIR riscă o nouă situație rușinoasă de a avea autostradă finalizată, dar fără prea mare utilitate pentru camioanele care circulă spre și dinspre Valea Oltului, de la Curtea de Argeș pe DN 7 C -Transfăgărășan fiind interzis traficul greu în cele 4-5 luni cu circulație permisă. (n.r circulația camioanelor este interzisă ziua pe lotul 2 al Autostrăzii A 0 Nord ca urmare a restricției de pe DN 1 și a lipsei legăturii cu DN 2-Afumați).

În martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări că licitația pentru proiectare și execuție modernizare Tigveni-Râmnicu Vâlcea (lotul 6 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești) va fi lansată în această vară : ,,Sorin Grindeanu : ,,Modernizare DN 73 C Tigveni-Râmnicu Vâlcea, lot 2/Clar, în această vară, urmează să fie ținută licitația pentru proiectare și execuție, mergem pe FIDIC galben. La vară se termină documentația și se scoate la licitație”-Sorin Grindeanu.

În aprilie 2022, CNAIR și firma de proiectare Proiect Consult – Regiunea Transilvania au semnat două contracte: „Elaborare documentație de avizare a lucrărilor de intervenții pentru “DN 73C, km 44+800 – km 55+000, Curtea de Argeș – Tigveni” (Lot 1) și Elaborare studiu de fezabilitate pentru “reabilitare / modernizare DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea” (Lot 2)” pentru suma de aproximativ 5 milioane lei.

Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat (legătura nu va fi la profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent). Lotul de 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației, explica fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a lansat licitația.

 

Comentarii

  1. Nu cred!!!…deci cârpeală. Bleahhh. Idioții ăștia din CNAIR ori de aiurea nu înțeleg nimic…Zona respectivă ,,Piatra” aflată la limita județelor AG -VL are nevoie de o transformare radicală…Fără o șosea nouă pe 4 benzi, așa cum era promisă, va fi în continuare o bătaie de joc, deh, 13 km de ghinion pentru camioanele care vor distruge tot prin satele respective..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *