Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunță că WeBuild, constructorul Podului peste Dunăre de la Brăila, cere 230 de milioane de lei de la Compania de Drumuri pentru a da drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat pe ambele maluri în proporție de aproximativ 90%. Ministrul spune că asta înseamnă rea voinţă şi că ministerul nu va fi de acord cu acest tip de „şantaj nejustificat”, iar măsurile vor fi luate în săptămânile şi lunile viitoare.
„Partea mai puțin bună este modul în care înțeleg cei de la WeBuild să gestioneze relația cu CNAIR. În acest moment WeBuild solicită CNAIR 230 milioane de lei ca să dea drumul la circulație, deși proiectul este finalizat atât pe malul brăilean, cât și pe malul tulcean, undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulație. Solicită încă 230 de milioane de lei, altfel vor respecta termenul pe care l-au câștigat, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voință. Nu o să fim de acord, nici la minister, nici la CNAIR cu acest tip de șantaj. Măsurile pe care le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeți în săptămânile următoare. Dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânșii că ar trebui să le plătim noi, mai solicită 30 de milioane pe care i-am pus noi să refacă anul trecut, asfaltul care nu a fost de cea mai bună calitate. De aceea noi nu am fost de acord cu recepția. nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest șantaj, pe care au încercat să îl facă având în vedere perioada aceasta electorală”, a spus Grindeanu.
Grindeanu a menţionat că „faptul că dechiderea acestor tronsoane de drum ar fi dus la o circulaţie mai bună şi în municipiul Brăila dar şi în descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie sau un motiv să şantajeze ministerul, CNAIR-ul, să plătească această sumă”.
El a insistat: „Nu avem cum, nici eu, nici colegii mei să cedăm la un astfel de șantaj nejustificat”.
Imagini publicate pe Canalul YouTube „Marius Papadopol” încă din decembrie 2023 arată că pasajul CFR de la Brăila poate fi deschis:
Sorin Grindeanu a acuzat WeBuild de șantaj în mai multe rânduri, pe motiv că refuză să deschidă pasajul peste liniile CFR de la Brăila și descărcarea de la Jijila.
Anul trecut, ministerul Transporturilor prin CNAIR a aplicat WeBuild penalizări de 80 de milioane lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).
Recent, ministrul Grindeanu a dat exemplu compania UMB care, deși are cele mai multe contracte pentru autostrăzi și drumuri expres nu a făcut nicio revendicare de despăgubire (n.r claim) până acum, dar fără a menționa șantajul UMB din 2022 care a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania în așteptarea ajustării prețurilor la materialele de construcții (Ordonanța 64 UMB).