Noua companie de drumuri preia de la CNAIR mari proiecte precum Autostrada Unirii A8 sau Autostrada A3 Ploiești – Brașov. Protocolul de predare se semnează joi

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna joi un protocol prin care va preda Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) mai multe proiecte majore de investiții în infrastructură, printre care Autostrada Unirii A8 și Autostrada A3 Ploiești – Brașov. Amintim că CNIR a fost înființată pentru a prelua dezvoltarea proiectelor de autostradă și drum expres din România, în timp ce CNAIR va păstra mentenanța acestora pe măsură ce crește numărul de kilometri aflați în trafic.

Citește și: INTERVIU Gabriel Budescu, director general CNIR: Avem proiecte pentru 774 kilometri de autostradă și drum expres. Angajații vor lua parte la profitul companiei

Astfel, joi, 27 iunie 2024, CNAIR și CNIR vor semna Protocolul de Predare – Preluare, a anunțat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al CNIR.

Conform lui, acest protocol va stabili pașii ce urmează să fie parcurși pentru ca proiectul Autostrăzii Unirii A8 să fie finalizat cu succes.

Proiectele care vor fi transferate de la CNAIR la CNIR:

– Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț (secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin);
– Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
– Autostrada A13 Bacău – Brașov;
– Autostrada A3 Ploiești – Brașov;
– Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț;
– Drumul Expres Focșani – Brăila;
– Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.

Gabriel Budescu, director general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care urmează să preia de la CNAIR proiectele de construcție de drumuri și autostrăzi și îi va lăsa acesteia doar întreținerea, spunea recent într-un interviu pentru Economedia că instituția are proiecte pentru 774 kilometri de autostradă și drum expres, iar o noutate pentru o companie de stat este faptul că angajații vor lua parte la profitul companiei. O altă noutate este că birourile din CNIR vor duce un proiect de la cap la coada, de la concept până la execuție. Citește interviul integral AICI.

Comentarii

  1. Exista de 8 ani. Numai au luat bani de la stat adica de la noi, si s-au organizat. Acum vor sa ai profit din banii europeni. Cum se fac. angajari acolo? Vreaau si eu

    • Mda… se angajeaza doar rude și prieteni din partid! Banu gras lucri cand ai chef 😂
      In acelasi timp e deja évident ca echipe Cnair sunt incapable sa gestioneze atâtea proiecte simultan. Între vizitele, arbitraje, analize de oferte, verificarea dosarelor, sunt într-adevăr multe. Iar actuala compania e total depasita

  2. Cred această companie poate fi numită și,, cimitirul ” autostrăzilor, îi sunt transferate cel mai puțin realizabile: București -Brasov???, A8. Sa fim serioși, astea se vor face in 2040!;))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *