Cine va prelua șefia Renault, după plecarea lui Luca de Meo / Printre favoriţi se află Denis Le Vot şi Maxime Picat, spun analiștii / Sub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a avut performanţe bune

Denis Le Vot prezinta Dacia Bigster Sursa foto: LinkedIn/ Denis Le Vot

Plecarea abruptă a lui Luca de Meo de la conducerea Renault a dat startul căutării succesorului său, analiştii menţionându-i pe Denis Le Vot (din interiorul companiei franceze) şi pe Maxime Picat (de la rivala Stellantis) ca favoriţi pentru continuarea redresării producătorului auto, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La Bursa de la Paris, acţiunile Renault au scăzut luni cu 8%, cel mai semnificativ declin pe parcursul unei zile din februarie 2022, investitorii fiind îngrijoraţi de viitorul companiei fără Luca de Meo la conducere. Acţiunile grupului de lux Kering, unde el va deveni director general, au crescut semnificativ.

Picat, care este şeful lanţului de aprovizionare şi al achiziţiilor globale la Stellantis, a candidat pentru funcţia de director general la al patrulea producător auto mondial, dar a pierdut în faţa lui Antonio Filosa, tot un candidat intern.

Vicepreşedintele executiv Le Vot s-a alăturat Renault de la Universitate şi a condus marca low-cost Dacia din mai 2022.

Analiştii de la Kepler Cheuvreux spun că ambii ar putea fi potenţiali succesori, în timp ce analiştii de la JP Morgan atrag atenţia asupra nivelul ridicat al directorilor de la Renault, inclusiv de la Dacia.

“Luăm în calcul şi potenţiali candidaţi externi, de la alte companii, cum ar fi Stellantis, grupul Volkswagen, Nissan”, susţin analiştii de la JP Morgan.

Le Vot şi Picat, ambii de naţionalitate franceză, nu au răspuns imediat solicitărilor de a face comentarii, în timp ce reprezentanţii Renault au refuzat să comenteze în legătură cu planurile de succesiune.

Deşi Luca de Meo a redresat Renault şi a revizuit alianţa strategică cu Nissan, în timpul celor cinci ani în care a fost director general, compania se confruntă cu sporirea concurenţei din partea rivalilor din China. De asemenea, firma trebuie să se bazeze pe parteneriate, deoarece este mai mică decât majoritatea producătorilor auto tradiţionali.

Plecarea lui Luca de Meo va spori temerile privind capacitatea Renault de a rămâne independent, susţin analiştii de la Jefferies.

Anul trecut, Renault a fost al 15-lea producător auto mondial în funcţie de vânzări, conform datelor analizate de analistul Felipe Munoz, un declin faţă de locul 14 în 2023. În ultimii ani, compania franceză a fost depăşite de producătorii auto chinezi BYD, Geely, Chery şi Changan.

Pentru a face faţă costurilor trecerii la vehiculele electrice (EV), Renault, sub conducerea lui Luca de Meo, a încheiat o serie de parteneriate şi acorduri cu investitori, inclusiv Google, Qualcomm şi grupul chinez Geely. Aceste parteneriate au ajutat la reducerea costurilor.

Sub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a avut performanţe bune, în urma succesului modelelor Sandero şi Duster. În aprilie, Sandero a fost a doua cea mai bine vândută maşini din Europa, fiind depăşită de Renault Clio, iar SUV-ul Duster a fost pe locul şapte, conform datelor JATO Dynamics.

Picat şi-a petrecut întreaga carieră la la PSA şi apoi la Stellantis, format după ce grupul francez PSA a fuzionat cu FCA în 2021. El a fost şeful mărcii Peugeot din 2012.

Surse de la Stellantis au declarat că Picat ar fi spus că nu ştie dacă ar fi interesat de o slujbă la vârful Renault, “dar nu ar fi surprins” dacă va discuta cu producătorul auto francez.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.