Lenovo Group Limited a înregistrat un profit net de 505 milioane de dolari în primul trimestru din anul fiscal 2025/2026 (aprilie-iunie 2025), în creștere cu 108% față de primul trimestru din 2024. Grupul a avut venituri de 18,8 miliarde de dolari, în creștere cu 22%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Trei factori au determinat aceste rezultate: inteligența artificială hibridă, investițiile care au dus la o creștere a cheltuielilor pentru R&D cu peste 10% față de anul precedent și strategia operațională susținută de un model de producție ODM+, adică o prezență în ceea ce privește vânzările și un model „global/local” care combină sursele de aprovizionare și resursele globale cu distribuția la nivel local, potrivit Lenovo.

„Prin valorificarea rezilienței și flexibilității lanțului nostru de aprovizionare și a excelenței operaționale, am depășit provocările generate de volatilitatea tarifelor și de peisajul geopolitic și am înregistrat o creștere semnificativă atât la nivel de venituri, cât și de profit. Aceste rezultate record din primul trimestru subliniază capacitatea noastră de a ne respecta promisiunea pe care o avem față de menținerea competitivității și dezvoltarea continuă a afacerii. Privind spre viitor, vom continua să implementăm consecvent strategia noastră privind inteligența artificială hibridă, în conformitate cu viziunea noastră Smarter AI for all, vom inova constant în segmentul produselor și soluțiilor de inteligență artificială destinate utilizatorilor individuali și companiilor și vom continua să ne consolidăm competitivitatea operațională, astfel încât să putem obține o creștere durabilă și o îmbunătățire a profitabilității”, spune Yuanqing Yang, președinte și CEO Lenovo.

Intelligent Devices Group (IDG)

  • Veniturile IDG au crescut cu aproape 18% de la an la an, ajungând la 13,5 miliarde dolari, iar segmentul de PC-uri și dispozitive inteligente a înregistrat un avans de 19% de la an la an, cel mai ridicat ritm din ultimele 15 trimestre. Toate regiunile geografice au înregistrat o creștere a veniturilor de două cifre de la an la an pe segmentul PC-urilor și dispozitivelor inteligente.
  • Segmentul de PC-uri și dispozitive inteligente au avut un profit operațional de peste 8%, datorită performanțelor înregistrate de segmentele cu marjă ridicată.
  • Poziția de lider pe segmentul de PC-uri a fost consolidată cu o cotă de piață record de 24,6%, împreună cu un avans față de al doilea producător din clasament.
  • Rata de penetrare a PC-urilor cu AI reprezintă peste 30% din totalul livrărilor de PC-uri Lenovo. Lenovo ocupă locul 1 la nivel mondial în segmentul de PC-uri Windows cu AI cu o cotă de piață de 31%.
  • Veniturile din vânzările de smartphone-uri au crescut cu peste 14% de la an la an, ajungând la 2,2 miliarde de dolari, iar volumul vânzărilor a depășit piața timp de opt trimestre consecutive. Pe piețele din afara Chinei, cota de piață a smartphone-urilor a atins un nivel record, iar succesul telefonului Razr a permis companiei Motorola să ocupe prima poziție în categoria telefoanelor pliabile, cu o cotă de piață de peste 50%.
  • Divizia IDG va continua să construiască dispozitive cu agenți nativi în diverse forme, dezvoltând ecosistemul de aplicații pentru agenții A. Acest lucru va conduce la „Un singur AI, mai multe dispozitive”.

Grupul de soluții de infrastructură (ISG)

  • ISG a înregistrat o creștere a veniturilor cu 36% de la an la an, ajungând la 4,3 miliarde de dolari, datorită implementării strategiei sale combinate CSP (Cloud Service Provider) și E/SMB (Enterprise și SMB).
  • Investițiile în infrastructura AI și segmentul R&D au crescut, iar competitivitatea pe segmentul E/SMB s-a îmbunătățit, chiar dacă profitabilitatea a fost afectată pe termen scurt.
  • Veniturile din activitatea privind infrastructura AI s-au dublat față de anul precedent cu o serie de proiecte și o strategie de dezvoltare a produselor.
  • Veniturile din soluțiile de răcire cu lichid, lider în industrie, au crescut cu 30% față de anul precedent.
  • ISG se angajează să investească în extinderea strategică pe piețe, transformarea modelului de business pentru segmentul E/SMB, în infrastructura AI și dezvoltare de produse, pentru a rămâne în avangarda evoluției AI și a oferi un avantaj competitiv distinct la nivel global.

Grupul de soluții și servicii (SSG)

  • SSG a înregistrat o creștere de 20% de la an la an, obținând 2,3 miliarde de dolari SUA, marcând 17 trimestre consecutive de creștere a veniturilor de la an la an.
  • Marja operațională a crescut cu 1,2% față de anul precedent, depășind 22%, ceea ce indică faptul că SSG este principalul motor al profitului pentru întregul grup, ca urmare a creșterii sustenabile a marjei.
  • Serviciile de asistență au înregistrat o creștere a veniturilor de două cifre față de anul precedent, valorificând cererea ridicată de pe piață pentru hardware și punând accentul pe integrarea serviciilor precum Premium Care și Premier Support Plus.
  • Serviciile gestionate și ofertele „as-a-Service”, împreună cu segmentul de Proiecte și Soluții, au crescut și mai rapid. TruScale Infrastructure-as-a-service a înregistrat o creștere de trei cifre față de anul precedent în ceea ce privește semnarea de contracte, iar TruScale Device-as-a-service a înregistrat o creștere de două cifre în acest trimestru. Ponderea combinată a acestora a crescut cu trei puncte față de anul precedent, ajungând la 58% din veniturile totale ale SSG.
  • Soluțiile bazate pe inteligența artificială au cunoscut o creștere rapidă, în special în sectorul de producție și în lanțul de aprovizionare.
  • Lenovo va continua să dezvolte cadrul Lenovo Hybrid AI Advantage și se va concentra pe soluții digitale pentru spațiile de lucru, cloud hibrid și soluții de sustenabilitate, construind în același timp soluții verticale simple și scalabile bazate pe AI.