Autostrada Unirii. CNIR a emis Ordinul de începere pentru Lotul 2A Ditrău – Grințieș (38 km) / UMB ceruse rezilierea contractului

Mădălina Podaru iun. 16, 2025 1 comentarii 2937 vizualizări
Autostrada Unirii A8 Ditrău Grințieș

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat luni că a emis Ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău – Grințieș al Autostrăzii Unirii A8 și a stabilit ca dată de începere 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni. Acesta este unul dintre cele mai mari contracte semnate, din punct de vedere valoric, din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am emis, astăzi, ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8. Asocierea este în fața unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău – Grințieș fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România.

Conform contractului, punerea la dispoziție a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activității de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte). După ce constructorul efectuează identificarea în teren și prezintă soluțiile tehnice pe care dorește să le pună în operă, inclusiv posibile modificări față de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat și vom înainta Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot:

  • 19 tuneluri
  • 3 de poduri și viaducte

Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot. Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.

UMB ceruse rezilierea

Constructorul băcăuan Umbrărescu a solicitat anterior rezilierea contractului pentru cel mai lung lot de pe Autostrada Unirii (A8), lotul Ditrău – Grințieș (38 km), cu o valoare de 6,14 miliarde lei, unul dintre cele mai mari contracte semnate, din punct de vedere valoric, din România.

Conform informațiilor Economedia, compania românească dorea scăderea garanției de bună execuție în cuantum de 1,5% din contract la doar 0,5%.

Ulterior, Ministerul Transporturilor a respins, într-un document obținut în exclusivitate de Economedia, posibilitatea de a reduce garanția de bună execuție de la 1,5% la 0,5% într-un contract major de infrastructură după atribuirea acestuia, ținând cont că o astfel de măsură ar dezechilibra relația contractuală în favoarea constructorului.

Comentarii

  1. Normal că UMB a renunțat la reziliere . Conform CESTRIN in ultima lună au fost făcute plăți in valoare de cca 820 milioane lei din care cca 250 milioane lei pentru lucrări date în exploatare.
    Dar mai are un as în mânecă , următorul contract care nu este încă semnat.
    Tot conform CESTRIN , față de stadiul fizic , stadiul financiar înregistrează o diferență de cca 4,1 miliarde lei.
    Vom verifica ce plăți vor fi făcute în perioada următoare.
    În rest , numai de bine.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.