Cum crește marketingul olfactiv în magazinele din Franța/ “Clienții rămân cu noi mult mai mult timp”

parfum

Parfumuri atent selecționate sunt folosite în tot mai multe magazinele din Franța, scrie TF1. Este ceea ce se numește “marketing olfactiv”.

Câteva minute petrecute pe culoarele magazinului King Jouet din Paris sunt suficiente pentru ca un miros ciudat să vă gâdile nările. “Este fructat. De căpșuni? Fructe roșii?”, întreabă un client. “Îl poți mirosi! Ceva dulce, poate a acadea?”, încearcă un altul. “Acest miros de căpșuni vine de la aparatul care îl difuzează la intrarea în magazin. Norul de parfum ar trebui să vă facă să vă gândiți la un loc precum un bâlci”, confirmă Noam Bouyakoub, șeful departamentului de marketing și comunicare, pentru TF1. Acest lucru poate influența alegerea magazinului în care să mergi pentru a găsi o jucărie.

În Franța și nu numai, o mare varietate de sectoare profesionale (săli de sport, birouri, spații medicale etc.) utilizează în prezent această tehnică comercială, apărută în Statele Unite în anii 1930, pentru a difuza un parfum specific care să trezească atenția vizitatorilor. Și, mai ales, pentru a-i încuraja să prelungească experiența. Ideea este de a crea o reacție senzorială atunci când intră în contact cu marca, deoarece mirosul este de departe cel mai memorabil dintre cele cinci simțuri ale noastre. Acest lucru se datorează faptului că epiteliul nostru olfactiv este alcătuit din celule care acționează ca niște senzori și se reînnoiesc la fiecare 28 de zile, ceea ce face ca nasul nostru să fie ca nou și, prin urmare, foarte eficient, în fiecare lună.

La intrarea dintr-un supermarket din Strasbourg se simte un miros de turtă dulce pentru a deschide apetitul, iar la casele de marcat, un miros de vin fiert pentru a încuraja răbdarea. În Levallois-Perret, un magazin de prêt-à-porter a optat pentru un parfum de lemn de abanos în jurul produselor pentru bărbați. “Clienții rămân la noi mult mai mult timp decât atunci când nu aveam difuzorul, cu până la 30 sau 40% mai mult”, a declarat managerul magazinului.

“Am făcut chiar câteva teste cu camere GoPro cu ceva timp în urmă. Atunci când magazinul este parfumat, clienții zâmbesc mult mai mult când intră și le este mai ușor să intre în contact cu vânzătorii”, adaugă Stéphane Arfi, președinte și director general al Émosens, compania care a vândut difuzorul lanțului. “Suntem adesea întrebați dacă nu avem impresia că manipulăm oamenii. Ei bine, da, dar acesta este scopul marketingului.” Manipularea are un cost: în acest caz, pentru fiecare magazin, 50 de euro pe lună. Dar poate fi și mai scumpă.

De exemplu, ar putea cost 2.000 de euro o sticlă creată de la zero pentru o marcă, pe care doar acea marcă o poate folosi apoi. Printre aceste parfumuri unice, produse cu sutele în atelierele Sensaulia, se numără “rose de mai”, “bois précieux” și “brioche au chocolat”. Adrien Gies, co-fondator al companiei, spune: “Astăzi, nu există limite în ceea ce putem crea. Ne putem gândi la orice și ne putem imagina orice.”

Didier Janot, patronul firmei 15-1 Diffusion a dus conceptul chiar mai departe, integrând parfumurile direct în produse, cum ar fi tricourile cu parfum de gumă de mestecat sau de lavandă, folosind capsule minuscule de parfum, invizibile cu ochiul liber, adăugate la celelalte materiale în timpul fabricării. “Simpla atingere a acestora eliberează parfumul”, explică el. Un procedeu care funcționează și pentru hârtie și, prin urmare, pentru etichete, deschizând un câmp și mai larg de posibilități. Sectorul vinurilor și al băuturilor spirtoase va începe o fază de testare înainte de sfârșitul anului.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *