Cum poți trasa mai bine granițele între timpul de lucru și cel personal?

munca, lucru, distanta, acasa Sursa foto: Unsplash

Munca poate părea importantă și urgentă, dar stabilirea unor limite între timpul de lucru și cel personal vă poate ajuta să vă faceți mai bine treaba, scrie Fast Company.

La fel cum este important să spui „nu” angajamentelor care nu îți folosesc cel mai bine timpul, stabilirea unor limite sănătoase reduce șansele de epuizare și îți permite să fii mai fericit și mai productiv.

Ascunde dispozitivele

Cel mai eficient mod de a menține o linie de demarcație fermă între timpul de lucru și cel personal este să aveți dispozitive dedicate pentru ambele. Dacă nu vreți să vă simțiți presat să răspundeți la e-mailurile, apelurile sau mesajele de la serviciu, încercați să nu aveți aplicațiile pe dispozitivele personale și lăsați dispozitivele de lucru la birou sau în altă cameră de acasă. (Desigur, acest lucru funcționează doar dacă nu le-ați dat colegilor și clienților numărul de telefon mobil și adresa de e-mail personale). Ar putea părea drastic, dar este eficient – și, într-adevăr, doar foarte puține locuri de muncă sunt atât de critice încât să justifice un răspuns de urgență real.

Dacă nu sunteți pregătit să adoptați o astfel de abordare, puteți începe prin a vă bloca pur și simplu timpul liber în calendar și prin a dezactiva (sau a pune pe pauză) notificările. Dacă de ceva vreme lucrați și răspundeți la mesaje seara, în weekenduri și în vacanțe, va trebui să vă străduiți să îi învățați pe cei cu care lucrați să își schimbe așteptările. Acțiuni precum oprirea notificărilor, activarea mesajelor în afara biroului și faptul de a nu purta dispozitivul cu tine funcționează doar dacă mai întâi stabilești în mod explicit o nouă așteptare.

Setează un mesaj clar de „out of office”

Dacă sunteți manager, probabil că aveți ceva mai multă autonomie în luarea acestor decizii și un imperativ suplimentar de a face acest lucru, deoarece veți fi un model de limite sănătoase pentru angajații dvs. Poate fi la fel de simplu ca și cum ai spune: „Voi începe să mă deconectez la ora 17.00 în fiecare zi și nu voi fi disponibil din nou până la ora 9.00 a doua zi”. Apoi respectați această regulă proprie.

Dacă aveți clienți externi care vă contactează la orice oră, adăugați acest mesaj la un răspuns automat zilnic prin e-mail. Același lucru este valabil și pentru vacanțe și weekenduri: Precizați zilele și orele în care veți fi plecat și precizați că nu veți verifica mesajele în acel moment. Deși este uzual să lăsați numele și datele de contact ale unei persoane cu care ceilalți pot lua legătura în absența dumneavoastră, acest lucru poate duce la acumularea de mesaje pentru amândoi. Dacă este într-adevăr o urgență, vor găsi pe cineva. Dar cu cât le faceți mai greu oamenilor să vă deranjeze, cu atât mai puțin o vor face.

Sursa foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *