Producătorii de apă îmbuteliată mizează pe vânzări mai mari cu până la 20% dacă vremea se va menţine caniculară, a declarat, pentru Economedia, Radu Lăzăroiu, preşedintele Patronatului Apelor Minerale Naturale din România „APEMIN”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Odată cu venirea verii, vânzările de apă îmbuteliată au crescut deja cu circa 7%.

Radu Lăzăroiu, Romaqua
Sursa foto: Linkedin

Radu Lăzăroiu a explicat: „Sunt mai multe tipuri de consum pe durata verii. Este consumul stradal, unde se pretează volumele mici de 0,5 şi 1 litru şi unde, în general, românii prefer să consume apă minerală naturală. Mai este consumul casnic, unde se consumă de la 1 litru până la 5 litri de apă minerală, dar şi apă de izvor. Iar pentru consumul instituţional, birouri, spitale, unde sunt flacoanele de 20 de litri, este preferată apa de izvor şi apa de masă”.

Producătorii de apă îmbuteliată au făcut stocuri, încă din ianuarie, pentru a face faţă cererii mai mari din perioada verii.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Radu Lăzăroiu a precizat: „Trebuie să ţinem cont şi de faptul că principalii îmbuteliatori de apă minerală naturală din România au facut investiţii importante, în linii de îmbuteliere, în captare de surse noi de apă minerală şi au putut să crească producţia în aşa fel încât să fie mult mai bine pregătiţi pentru sezon”.

Companiile din sector reclamă însă că vânzările sunt ceva mai mici în comparaţie cu anii trecuţi pe motiv că inflaţia a afectat puterea de cumpărare. În plus, preţurile au crescut şi mai mult odată cu introducerea garanţiei de 50 de bani pe ambalaj.

Radu Lăzăroiu a explicat: O bună parte din consumatorii ce plătesc acei 50 de bani garanţie, indiferent că este apă minerală, băutură răcoritoare sau bere, o recuperează destul de greu. Aici nu mă refer la consumatorii din marile oraşe care au mult mai multe puncte de colectare la dispoziţie, ci la urbanul mic sau la mediul rural. Acolo e o adevărată provocare să reuşeşti să recuperezi garanţia. În piaţa apelor minerale, unde produsele nu sunt foarte scumpe, 50 de bani înseamnă mult. Duce la o scumpire artificială a produsului şi automat la o micşorare a pieţei”.

Preşedintele Patronatului “APEMIN” susţine că preţurile vor rămâne constante, vara aceasta.

Radu Lăzăroiu a declarat: „Niciodată nu mărim preţurile în sezon. Spun asta din experienţa ultimilor 20 de ani de când activez eu în această piaţă. În general, producătorii nu fac creşteri de preţuri în mijlocul sezonului determinat de faptul că este greu să măreşti preţul când cererea e foarte mare”.

Un român consumă în medie peste 100 de litri de apă îmbuteliată pe an, mai puţin decât un german sau un francez, dar mai mult decât un un slovac sau bulgar, arată cele mai recente date ale organizaţiei „Natural Mineral Waters Europe”, valabile pentru 2022. „Natural Mineral Waters Europe” reprezintă interesele a peste 550 de producători europeni de apă minerală şi de izvor.