Noua companie de drumuri preia oficial de la CNAIR patru proiecte de autostradă și drum expres, precum Autostrada Unirii A8 sau Autostrada A3 Ploiești – Brașov

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat, joi 27 iunie 2024, procedura de semnare a Protocoalelor de predare-preluare pentru primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Amintim că CNIR a fost înființată pentru a prelua dezvoltarea proiectelor de autostradă și drum expres din România, în timp ce CNAIR va păstra mentenanța acestora pe măsură ce crește numărul de kilometri aflați în trafic.

Este vorba despre:

  • Autostrada ,,Unirii” (A8) Târgu Mureș-Târgu Neamț, secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin, loturile : 1 C Sărățeni-Joseni, 1 D Joseni-Ditrău, 2A Ditrău-Grințieș, 2 B Grințieș-Pipirig
  • Autostrada București-Brașov (A3), tronson Ploiești-Brașov (112 km.)
  • Drum Expres Focșani-Brăila (73 km.)
  • Drum Expres Bacău-Piatra Neamț (51 km.)

„Transferul primelor patru proiecte de autostradă și drum expres reprezintă o provocare pentru CNIR. Volumul documentațiilor care intră în analiza noastră este unul semnificativ, aspect care se suprapune cu etapa concursurilor de recrutare a personalului de specialitate. Ne dorim să așezăm aceste patru proiecte de infrastructură rutieră pe o traiectorie finală pentru a intra cât mai curând în etapa de execuție” a declarat, Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.

Conform acestor protocoale, în funcție de stadiul fiecărui proiect, CNAIR SA transmite către CNIR SA: fișa proiectului și stadiul implementării, contractul de servicii, studiul de fezabilitate, aviz CTE –CNAIR, aviz CTE –Ministerul Transporturilor, aviz Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, informații privind sursa de finanțare.

În conformitate cu prevederile protocoalelor, CNAIR SA va pune la dispoziția CNIR SA documentația menționată în format electronic, iar în următoarele 30 de zile Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) poate emite observații, după caz.

Pentru obiectivele ,,Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț : secțiunea Miercurea Nirajului Leghin (Loturile 1 B Miercurea Nirajului –Sărățeni și 2 C Pipirig –Vânători Neamț) și Drum Expres Filiași-Târgu Jiu au fost emise Ordinele ministrului transporturilor și infrastructurii pentru instituirea unor derogări de la prevederile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 privind aprobarea Listei proiectelor de investiții care fac obiectul transferului de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere –S.A către Compania Națională de Investiții Rutiere S.A.

Astfel, obiectivele de investiții ,,Autostrada Bacău-Brașov”, loturile 1 B și 2 C ale Autostrăzii Unirii aferente secțiunii Miercurea Nirajului-Leghin și Drumul Expres Filiași –Târgu Jiu vor fi predate conform art. 2 alin. 2 (2) din Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 (în termen de 30 de zile de la finalizarea procedurii de achiziție publică).

Pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni a Autostrăzii ,,Unirii” (A8), transferul proiectului de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) se va face după aprobarea Hotărârii de Guvern privind indicatorii tehnico-economici.

Gabriel Budescu, director general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care urmează să preia de la CNAIR proiectele de construcție de drumuri și autostrăzi și îi va lăsa acesteia doar întreținerea, spunea recent într-un interviu pentru Economedia că instituția are proiecte pentru 774 kilometri de autostradă și drum expres, iar o noutate pentru o companie de stat este faptul că angajații vor lua parte la profitul companiei. O altă noutate este că birourile din CNIR vor duce un proiect de la cap la coada, de la concept până la execuție. Citește interviul integral AICI.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *