Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost pe șantierul Drumului Expres Braila-Galati pentru a verifica stadiul lucrărilor.
Șantierul Drumului Expres Braila-Galati 2
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
El a verificat și zona Podului peste Siret, care, spune el, este cea mai complexă structură și cel mai spectaculos pod construit acum, după cel peste Dunăre de la Brăila. “Progresul fizic general pe acest sector de drum expres a trecut de 90% și va fi dat in trafic in această toamnă Mobilizarea în șantier cuprinde un număr de 250 persoane, 50 utilaje/echipamente și 45 de autocamioane.”, a spus Scrioșteanu care a prezentat și stadiul lucrărilor.
Șantierul Drumului Expres Braila-Galati 3
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
Lucrări la terasamente:
–  s-au finalizat lucrările de asfaltare a stratului de uzură pe aproximativ 90% din totalul lucrarii
– se executa lucrari de montare a parapetului median si marginal atat pe sectorul de drum cat si pe cel de structuri
– se executa balastul stabilizat in zona parcarilor in vederea asfaltarii ulterioare
– se lucreaza la executia finalizarea lucrarilor de scurgere a apelor
– sistemul de iluminat in zona parcarilor a fost finalizat
– urmeaza saptamana viitoare montarea gardului de protectie , executarea marcajului longitudinal si a celui vertical
– se lucreaza la giratia ce va face legatura cu DN2B (zona Galati)
– se lucreaza la finalizarea lucrarilor de ITS
– s-au finalizat drumurile vicinale (agricole)
Șantierul Drumului Expres Braila-Galati 4
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
Lucrări la structuri:
– lungime pod peste Siret 1800 m
– se monteaza tablier pod hobanat peste Siret pe malul drept
– montare tablier si rigle de rigidizare pe malul stang
– montare tiranti pod arc peste CF
– se montează predale si antretoaze
Șantierul Drumului Expres Braila-Galati 7
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
“Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,767 km. Va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni. Drumul Expres Brăila – Galați va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.”, a mai spus secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Șantierul Drumului Expres Braila-Galati 9
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
Deși contractul a fost semnat cu Spedition UMB încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.
La final de martie 2025, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea că Drumul Expres Brăila – Galați ar fi urmat să fie deschis în această vară.
“Tot în vară, vom da în circulaţie şi Brăila – Galaţi. Sunt aşa…câteva proiecte, care vor fi, iată, în lunile următoare date în circulaţie, urmând ca până la sfârşitul anului cei 250 de km să fie atinşi cu loturile de pe autostrada Transilvaniei, cu loturile de pe A7, până la Adjud, după Bacău – sunt loturi pe A7 pe care trebuie să le dăm în circulaţie. Mă aştept de asemenea, scuzaţi-mă, acum în luna mai să dăm drumul şi la jumătatea rămasă de la Băiculeşti la Curtea de Argeş, pe lotul 5 de pe autostrada Sibiu – Piteşti. Sunt încă vreo 16 km şi ajungem până la Curtea de Argeş. Iată că ajungem acolo la ce am spus, la cei aproape 250 de km”, a declarat atunci Grindeanu.