Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire, etapa II-a, pentru Drumul Expres Brăila – Galați, șantier pe care lucrează constructorul român UMB. Autorizația de Construire este emisă pentru 24 de luni, avizează lucrări de 145 milioane de lei, cele mai importante lucrări de artă fiind Podul de la kilometrul 6 peste Canalul de irigații și viaductul de la kilometrul 10 peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste linia de tren și râul Siret.
Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei. Ministerul Transporturilor a emis în decembrie 2021 Autorizaţia de Construire (etapa I) pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi, şosea cu o lungime de 11 kilometri, unde constructorul UMB a început încă din octombrie 2021 lucrările de decopertare. Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Viaductul peste râul Siret care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi) are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri.
„Se autorizează executarea lucrărilor de construire aflate în culoarul expropriat, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. – C.N.A.I.R. S.A. nr. 5314102.11.2022. Lucrări de drum (terasamente, structuri rutiere, etc); Lucrări de reabilitare DN 28 –
[lărgire la 4 benzi; Lucrări de drumuri vicinale și de exploatare; Lucrări de artă (Pod km 6+620 peste canal de irigații (Canal A.N.l.F. CC2) și Viaduct km 10+837 peste digul de apărare pentru ape mari ale râului Siret, calea ferata și râul Siret) cu condiția respectării Avizului de gospodărire a apelor nr. 9 din 27.04.2022, emis de A.N. Apele Române”, arată Autorizația de Construire.
Din cauza problemelor cu exproprierile și relocările de pe traseu, Drumul Expres riscă să nu fie terminat la sfârșitul anului viitor, atrăgea atenția Asociația Pro Infrastructură.
„Cu toată mobilizarea excelentă a celor de la UMB, deja este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023. De ce? Pentru că statul… stă. Ministerul trebuie să facă exproprieri suplimentare aferente mutării rețelelor electrice care tronează în mijlocul drumului, iar procedurile de mediu (pădurile din zona Siretului) sunt departe de a fi rezolvate. Este simplu: puneți minim 18 luni de execuție din momentul în care autoritățile finalizează birocrația și eliberează terenul constructorului în sectorul neautorizat (roșu pe harta noastră) dinspre Galați, acolo unde trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m”, a transmis API.
Imagini cu șantierul Drumului Expres Brăila – Galați au fost publicate pe contul YouTube Radu Aramă: