UMB a primit Autorizaţia de Construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi / Şoseaua de 11 kilometri include un viaduct de aproape un kilometru peste Siret şi un pod hobanat de 300 de metri

Drum Expres Brăila Galaţi Sursa foto : Cătălin Drulă Facebook

Ministerul Transporturilor a emis vineri Autorizaţia de Construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi, şosea cu o lungime de 11 kilometri, unde constructorul UMB a început încă din octombrie lucrările de decopertare.

Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei.

Autorizaţia de Construire (etapa I) este emisă pentru un tronson de 7 kilometri din cei 11 ai drumului rapid, valoarea lucrărilor autorizate este de 77 milioane de lei şi acoperă „lucrări de drum, lucrări de terasamente, consolidări şi lucrări pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale” – AC pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi. Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Viaductul peste râul Siret care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi) are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

La intrarea constructorului în teren, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea că finalizarea lucrărilor se poate face peste 2 ani dacă terenul este pus la dispoziţia antreprenorului pe întreag traseul. „Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj, fiind prevăzute 2 benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B în zona Movileni. Dacă cei responsabili își fac treaba în timp util cu emiterea tuturor avizelor, autorizațiilor, scoaterea pădurii de pe traseu din fondul forestier, ar trebui să circulăm pe acest drum expres în anul 2023”, spunea Cătălin Drulă în octombrie 2021.

Anul viitor acelaşi constructor va începe lucrările şi pentru Centura Mare a municipiului Galaţi (33 km), contract de 700 de milioane lei şi termen de 42 de luni pentru execuţie.

Garanţia oferită este de 120 de luni, faţă de minimum 60 de luni din caietul de sarcini. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va asigura legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”.

Sursa foto: Ministerul Transporturilor

De asemenea, pentru municipiul Brăila sunt prevăzute alte două Drumuri Expres Buzău – Brăila („Muntenia Expres” – 98 km, anul 2022 pentru finalizarea documentaţiei tehnice) respectiv Focşani – Brăila („Milcovia Expres” – 76 km, termen 2022 finalizare proiectare).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sunt numai povesti de adormit copiii. Se termina podul și toată circulația se blochează pe șoseaua de centura a Brăilei, deoarece aceasta are doar o singura banda pe sens, iar guvernanții șpăgari nu s-au gândit la lucrul asta…. Acum la ora se vârf dacă ești prins pe aceasta sosea o parcuri în jumătate de ora (10 km), ma întreb ce se va întâmpla când se va da drumul circulației pe pod…..

  2. Ce prostie cu prioritizarile lui Peste prajit din Minister!
    Fara cap!

    Faci podul si nu ai drumuri pe care sa duci traficul din Muntenia sau Moldva catre Dobrogea!

    Acum drumul de la Buzau spre Braila (DN 2 B) trebuia inceput ca sa poata prelua din A7 o parte din Trafic.
    Considerand ca A 7 va incepe sa se faca din 2022 pe tronsonul de la Ploiesti la Buzau.
    Daca nu faci 55 km de autostrada (A 7) la ses in doi ani nu inseamna ca ai dat o teapa ?
    Acest drum,DN 2 B, 100 km plus centura Braila e foarte complica, nu numai ca sunt 15 sate, trei pasaje cale ferata si alte lucrari ” exceptionale” aspecte ce vor face imposibila conectare A7 cu Podul Braila.
    Poate peste 20 ani cand se va termina acest asa zis drum expres iar din celebra A7 va fi gata “ciotul” Ploiesti -Buzau!

    Capetele patrate din Minister!
    Nu inteleg de ce nu se face protocol intre CJ Braila si CJ Buzau sa faca acest drum expres?
    Tot ard gazul Pesedintii si vicepresedintoi de CJ!
    Sunt marfa la incompetenta!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.