Turistul nu mai știe să aleagă, pentru că țeapa arată mai bine în poze decât lucrul bine făcut, iar tragedia reală a turismului românesc nu constă în lipsa oamenilor care fac bine, ci dominația celor care fac rău și sunt mai vizibili, spune directorul general al Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„2000 de lei pe noapte. Pachet obligatoriu. 2–3–4 nopți. Într-o localitate fără pârtie mai de Doamne ajută. Fără zăpadă. Fără activități. Doar un „plecare–sosire” la 10 minute distanță, dacă ai noroc. Mâncare „tradițională” reîncălzită din congelate cumpărate de la supermarket. Drum de 200 km care se face în 6–7 ore, cu nervii întinși la maximum. Și apoi, mirarea generală: De ce nu mai vine turistul? Pentru că prețurile sunt de stațiune premium, iar experiența e de improvizație. Pentru că se vinde poveste, dar se livrează minimul. Pentru că unii confundă turismul cu specula de sezon”, spune acesta.
Totuși, el menționează că există și o altă față a turismului din România, care constă în investitorii și antreprenorii care construiesc experințe de sărbători „noi și frumoase” cu prețuri mai modeste”.
„Doar că ei sunt acoperiți vizual și imagistic de cei care urlă mai tare pe internet, de poze lustruite artificial, de „oferte speciale” umflate imoral în momente-cheie. De cei care profită de sărbători, de zăpadă anunțată la meteo și de lipsa alternativelor. Turistul nu mai știe să aleagă. Pentru că țeapa arată mai bine în poze decât lucrul bine făcut. Asta e tragedia reală a turismului românesc: nu lipsa oamenilor care fac bine, ci dominația celor care fac rău și sunt mai vizibili. Și până când bunul-simț nu va deveni mai vizibil decât specula, vom continua să ne întrebăm, ipocrit, de ce pleacă românii în afară”, încheie acesta.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Georgă Călin