Aeroportul Băneasa va fi redeschis în primăvara anului viitor şi va opera zboruri exclusiv pe timpul zilei, între orele 06 00 şi 22 00. Aeroportul va avea profil pentru curse business, charter şi locale

Aeroportul Băneasa CNAB Sursa Compania Aeroporturi Bucureşti

Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu va fi redeschis în primăvara anului viitor şi va opera curse de business, charter şi locale, dar exclusiv pe timpul zilei, între orele 06 00 şi 22 00, pentru că este un aeroport urban, de proximitate şi sunt unele restricţii de zbor, a anunţat astăzi, la recepţia lucrărilor de modernizare, George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti. Lucrările de modernizare permit acum un flux de pasageri de până la 400 de persoane/flux/oră şi se estimează o capacitate de aprox. un milion de pasageri pe an. Contractul pentru modernizarea Aeroportului Băneasa, al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional a fost semnat în septembrie cu firma BogArt pentru aproape 60 de milioane de lei şi aveau o durată de proeictare şi execuţie de 8 luni. Aeroportul Băneasa va prelua inclusiv pasageri de la Otopeni, a explicat Dorobanţu : ,,După aproape doi ani suntem în procedură de recepţie, urmează o serie de paşi procedurali cu celelalte instituţii ale statului, Poliţia de Frontieră de exemplu, să instaleze echipamentele de securitate astfel încât, la începutul anului viitor, trimestul I, maximum trimestrul II, să avem aeroportul operaţional pentru fluxurile de pasager. Strategia noastră este practic, împărţită în trei direcţii principale : un aeroport de proximitate, pretabil pentru traficul de business, pentru oamenii de afaceri şi VIP-uri. Pentru zona de Charter avem o capacitate de procesare crescută, vrem ca până în 2024- 2025 să ajungem chiar la un milion de pasageri iar în privinţa zborurilor de linie locale, este pretabil dar nu foarte ridicat pentru că mai avem unele deficienţe în zona de tranzit. ” a explicat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB). Acesta a mai precizat că analizează posibilitatea ca pe termen mediu, terenurile CNAB să fie utilizate inclusiv pentru dezvoltarea unor hangare de mici dimensiuni pentru companiile de linie care fac lucrări de mentenanţă şi reparaţii. La semnarea contractului de modernizare, în toamna anului 2019, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a promis finalizarea lucrărilor la timp pentru Euro 2020. Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în 1912 şi este închis curselor de linie din 2012. Directorul General al CNAB este George Dorobanţu, numit luna trecută.

Sursa Compania Aeroporturi Bucureşti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *