ANPC a verificat 334 de retaileri și a aplicat amenzi în valoare totală de 3,9 milioane lei

ANPC Sursa foto Inquam Photos Alexandra Pandrea

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat în perioada 23 februarie-4 martie 2022 circa 334 acțiuni de control, la magazine aparținând lanțurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros și Cora, la care s-au înregistrat abateri, ceea ce a determinat aplicarea 384 amenzi contravenționale în valoare totală de 3,9 milioane lei și 123 avertismente.

Pe lângă amenzile și avertismentele acordate retailerilor, ANPC a oprit definitiv de la comercializare și retragere din circuitul consumului uman a produselor alimentare cu deficiențe, respectiv produse în valoare de aproximativ 150.000 lei, a oprit temporar activităti și prestări de servicii până la remedierea deficiențelor pentru 68 de unități. A propus unor 3 unități închiderea temporară pe o perioadă de cel mult 6 luni și 30 de propuneri de încetare a practicii incorecte.

Dintre cele mai frecvente nereguli constatate se menționează:

  • comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale, în 30 de unități
  • comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)
  • comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai, în 78 de magazine
  • comercializarea a diverse produse alimentare fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului
  • lipsa afișării alergenilor pe etichetele unor produse alimentare
  • utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi și reziduri alimentare, în 58 de unități
  • nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor, în 26 de magazine
  • utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii, în 37 de locații
  • utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi, precum și a unor tăvi neigienizate sau deteriorate, în 24 de unități
  • existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
  • comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase, în 6 unități
  • deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale sau la prețul unitar
  • practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin
  • neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat, în 36 de magazine
  • nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește promoțiile
  • comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, în zona gastro, a unor procedure nesigure de preparare
  • comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *