Autostrada Moldovei (A7) : CNAIR a aprobat studiul de fezabilitate pentru secțiunea Pașcani-Suceava (62 km.)

Autostrada Pașcani Suceava

CNAIR a aprobat studiul de fezabilitate pentru secțiunea Pașcani-Suceava, parte a Autostrăzii Moldovei (A7) a anunțat vineri, 16 februarie, directorul general CNAIR,  Cristian Pistol. Secțiunea Pașcani-Suceava are o lungime de 62 kilometri, două loturi și un cost estimat de 7,8 miliarde lei (n.r valoarea scade semnificativ în SEAP). De la Suceava la Siret (56 km.) Asocierea de proiectanți Search-Egis încă nu a predat studiul de fezabilitate, contractul fiind prelungit până în decembrie.

,,Am aprobat astăzi în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR studiul de fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Pașcani-Suceava, parte a A 7 (Autostrada Moldovei).Construcția acestui drum de mare viteză cu o lungime de aproximativ 62 de km și o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA) va fi finanțată prin Programul Transport 2021-2027 (PT). Pentru o construcție mai eficientă această autostradă a fost împărțită în două loturi:

Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208 C
Lotul 2 ( 28,97 km): Nodul Rutier Aeroport Suceava și Drum de legatură DN 29
Pe traseul care va tranzita județele Iași, Botoșani, Suceava vor fi construite inclusiv:
– 23 de viaducte
– 37 de pasaje
– 12 poduri
– 8 parcări
– 2 Centre de Întreținere și Coordonare
– 5 noduri rutiere: Tătăruși, Heci (DJ 208 F), Dolhasca (DJ 208 I),  Roșcani (DJ 208 C), Dumbrăveni (DJ 208 B), Aeroport Suceava (cu drum acces DN 29 și drum acces Aeroport). Traseul va începe din nord-vestul municipilui Pașcani (km 77+393 al Autostrazii A7) și se va desfășura până în estul Municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava, unde se conectează cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava-Siret) care va face legătura și Punctul de trecere a frontierei Siret.” – a transmis Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: