BNR a sancționat filiala Bank of China din România

Bank_of_China_Headquarter,_Beijing Sursa foto: Wikipedia

Banca Națională a României (BNR) a sancționat cu avertisment scris, cea mai blândă dintre sancțiuni, filiala din România a Bank of China, a patra cea mai mare bancă din lume.

Filiala a primit un avertisment scris pentru 12 încălcări ale normelor bancare, printre care mai multe încălcări ale normelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanțării terorismului, arată un document consultat de HotNews.ro.

Problemele găsite de BNR:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit. a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.5 alin.(2) lit.c) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere nestabilirea prin normele proprii, a tipurilor de produse și servicii care pot fi furnizate fiecărei categorii de clienți;
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere nestabilirea, la nivelul reglementărilor proprii, a unor proceduri adecvate de control intern, precum și ineficiența controlului de nivel 2, ce au avut ca efect deficiențele identificate în procesele de cunoaștere a clientelei;
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivel procedural, nu au fost stabilite măsuri de diminuare a riscurilor ce derivă din acordarea de produse/servicii bancare, la distanță, clienților încadrați într-o categorie de risc sporit din perspectiva ML/FT;
  • neasigurarea respectării prevederilor art.11 alin.(1) lit.a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivelul sucursalei, nu au fost implementate măsuri de autentificare sporite utilizate în procesul de efectuare a tranzacțiilor prin intermediul canalelor digitale;
  • nerespectarea prevederilor art.25 alin.(2) și (4) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neevaluarea activității desfășurate în anul 2022 referitoare la expunerea la spălarea banilor și finanțarea terorismului;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.b) și ale art.24 alin.(1) lit.a) și lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivel procedural, nu au fost stabilite unele prevederi referitoare la datele sau informațiile ce trebuie să fie obținute, precum și a măsurilor ce trebuie întreprinse în scopul administrării corespunzătoare a riscului de spălare a banilor și finanțării terorismului
  • nerespectarea prevederilor art.24. alin.(1) lit. a) și f) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.24 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neimplementarea de sisteme informatice care să constituie un suport adecvat în procesele de cunoaștere a clientelei, prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului, precum și a aplicării sancțiunilor internaționale;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.11 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere acceptarea, în procesul de identificare a clienților, a unor documente mai vechi de 30 zile de la data emiterii acestora – 2 cazuri;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit. b) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.12 alin.(2) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în neadoptarea de măsuri rezonabile pentru a verifica identitatea beneficiarului real – 6 cazuri;
  • nerespectarea prevederilor art.19 alin.(10) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere faptul că, verificarea informațiilor privind identitatea beneficiarului real, s-a realizat exclusiv pe informațiile care se regăseau în Registrul beneficiarilor reali gestionat de Oficiul Național al Registrului Comerțului, fără ca sucursala să efectueze propria analiză – 1 caz;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.b) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.8 alin.(3) lit.g), art.10 alin.(1) lit.i) și ale art.12 alin.(2) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neidentificarea corespunzătoare a beneficiarului real – 1 caz;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit. d) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 13 alin.(1) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere lipsa monitorizării continue a relației de afaceri ce a constat în neactualizarea datelor și informațiilor deținute despre client, cu frecvența stabilită în reglementările interne – 6 cazuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.