Electrificare pe linia de tren Videle- Giurgiu, investiție de 46 milioane de euro prin PNRR : s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate

CFR Videle -Giurgiu

CFR Infrastructură a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării liniei de tren Videle -Giurgiu, investiție totală de aprox. 46 milioane de euro finanțată din PNRR (electrificare și reînnoire). Linia Videle-Giurgiu este din 2005 rută ocolitoare pentru trenurile care circulă între București și Giurgiu, dar și mai departe spre Sofia, Salonic sau Istanbul, după prăbușirea podului peste Argeș de la Grădiștea. Traseul face parte din rețeaua europeană de transport TEN -T Comprehensive. Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat cu firma CONSIS Proiect pentru 2,9 milioane de lei și o perioadă de 9 luni.

,,Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea liniei CF Rădulești-Giurgiu
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și CONSIS PROIECT SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapă a programului pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord (57 km.)
Caracteristicile tehnice ale liniei sunt următoarele :
►lungime traseu cca. 57 km;
►linie simplă, neelectrificată;
►10 puncte de secționare: Rădulești, Târnavele, Vlașca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea.
Obiectivele Programului :
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.” a transmis CFR Infrastructură.
Linia de tren Videle (Rădulești) -Giurgiu are o lungime de 57 kilometri se desprinde din Magistrala București-Timișoara și ajunge la Giurgiu pe coridorul de marfă Praga -Atena. Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.” a mai precizat Compania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.