Creditul acordat prin mecanismul European Security Action for Europe (SAFE) are efecte majore asupra apărării, deficitului bugetar și infrastructurii de transport, subliniază premierul Ilie Bolojan.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În special, proiectele de autostrăzi care leagă Moldova de restul țării depind de menținerea finanțării prin acest program, pentru a asigura conectivitatea militară și civilă a regiunii în următorii ani.
„Creditul pe programul SAFE are 3 efecte majore, pe componenta de apărare, pe deficit și pe componenta de transport.
Pe transporturi, avem propusă o sumă de peste 4 miliarde de euro. Cele mai importante proiecte sunt capetele de autostradă dinspre Moldova. Este vorba de tronsonul Pașcani – Suceva – Siret, care ar lega cele două județe din Nord de Capitala țării. De asemenea, e vorba de tronsonul Pașcani – Iași – Ungheni, care leagă Iașiul și Republica Moldova direct cu autostrada. Cele două proiecte sunt evaluate la peste 3 miliarde de euro și reprezintă cea mai mare parte a acestor propuneri. Fără menținerea lor în programul SAFE nu am fi avut finanțarea ca în următorii doi-trei ani de zile să începem aceste lucrări. Vom face tot posibilul ca aceste două proiecte importante pentru conectivitatea militară și civilă în zona de nord a României să rămână în acest program, așa încât să se poată continua lucrările din primăvara anului viitor pe cele două tronsoane, astfel încât în următorii 2-3 ani să punem spune că Moldova, cel puțin pe componenta Nord-Sud, are infrastructură conectivă”, a spus Ilie Bolojan miercuri într-o conferință de presă despre rectificarea bugetară.
Citește mai mult: