Modernizarea liniei de tren Cluj Napoca-Suceava : contract de proiectare semnat pentru un tronson de 106 kilometri

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Compania CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectarea secțiunii Ilva Mică-Pojorâta, un tronson cu o lungime de 106 kilometri de pe linia de tren Cluj Napoca (Apahida) -Suceava. Licitația pentru proiectarea completă a secțiunilor feroviare cu o lungime totală de 300 de kilometri a fost lansată în primăvara anului trecut și cuprinde realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare modernizării liniei pentru creșterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h. respectiv 120 km/h la trenurile de marfă. Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Durata contractului este de 23 de luni iar proiectarea costă 10 milioane de euro, fonduri europene, anunță CFR Infrastructură : ,, Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea TPF INGINERIE SRL – ISPCF – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.314.755 lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF ILVA MICĂ – POJORÂTA (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida – Suceava)pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice. Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între ILVA MICĂ și POJORÂTA, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN T” a transmis Compania.

Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică ( 119 km.), Ilva Mică- Pojorâta (106 km.) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km.) este de aprox. 150 de milioane de lei iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN – T şi asigură legătura între două coridoare europene : Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: