Lucrările de extindere a platformei de îmbarcare/debarcare de la Aeroportul Braşov nu vor fi doar demarate, ci realizate în întregime anul viitor deoarece sunt necesare datorită creşterii traficului aeronavelor militare, dar şi din cauza creşterii presiunii exercitate de companiile aeriene care vor să-şi parcheze aici avioanele, susţin oficialii instituţiei aeroportuare şi ai conducerii forului tutelar al acesteia, Consiliul Judeţean (CJ) Braşov, transmite Agerpres.
Din acest motiv, vor fi amânate lucrările de construcţie a clădirilor conexe, iar sumele prevăzute pentru realizarea acestora vor fi utilizate pentru executarea, anul viitor, a lucrărilor de amenajare a unor noi locuri de parcare pentru avioane.
În acest sens, Consiliul Judeţean Braşov a aprobat, în şedinţa de plen de joi, indicatorii tehnico-economici ai proiectului “Extindere platformă îmbarcare/debarcare cu 5 poziţii, realizare cale degajare rapidă, extindere reţea de iluminat, sistem TVCI, balizaj, canalizare pluvială, relocare instalaţii electrice de medie tensiune şi fibră optică”, investiţie estimată la 84,1 milioane de lei (69,6 milioane de lei fără TVA).
Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Braşov, Mihai Pascu, a explicat, în cadrul şedinţei de plen, că în Planul de Afaceri ce va fi prezentat Comisiei Europene în cadrul depunerii Notificării pentru aprobarea acordării ajutorului de stat au fost prevăzute sumele necesare pentru iniţierea procedurilor de achiziţie a lucrărilor la clădirile conexe – pentru care a fost emisă deja autorizaţia de construire, şi pentru realizarea parţială a lucrărilor pentru extinderea platformei de îmbarcare, însă noul CA al Aeroportului a făcut o “prioritizare” a acestor investiţii.
“Având în vedere evoluţia spectaculoasă a traficului pe aeroport şi creşterea semnificativă a traficului avioanelor militare, care deservesc atât forţele române cât şi cele NATO, am revenit asupra prioritizării acestor investiţii şi anume extinderea platformei de îmbarcare/debarcare devine prioritate absolută pentru dezvoltarea activităţii aeroportului. Din acest motiv nu am demarat achiziţia pentru realizarea clădirilor conexe, ci ne dorim ca toţi banii care au fost prevăzuţi pentru cele două obiective să folosiţi, anul viitor, pentru extinderea platformei, în aşa fel încât nici să nu bulversăm planul de afaceri din Notificare, dar şi să ne asigurăm că vom crea această infrastructură absolut necesară şi vitală pentru funcţionarea aeroportului”, a afirmat Mihai Pascu.
Vicepreşedintele CJ Braşov, Todorică Şerban, a subliniat că în ultima perioadă “a crescut constant presiunea din partea operatorilor care vor să-şi parcheze aeronavele la Braşov”.
“Asta înseamnă că, dacă vom avea două aeronave parcate la Aeroportul B – G, înseamnă că vom avea peste 800.000 de pasageri anual, adică 400.000 la o aeronavă care parchează aici”, a spus vicepreşedintele CJ Braşov.
Conform documentelor anexate proiectului de hotărâre adoptat joi, suprafaţa totală a noii platforme de îmbarcare şi a căii de degajare rapidă va fi de 49.831 de metri pătraţi, noua platformă urmând să aibă 286 metri lungime şi 135 de metri lăţime, iar noua cale de rulare 436 de metri.
În prezent, la Aeroportul Braşov activităţile de îmbarcare/debarcare pasageri, încărcare sau descărcare mărfuri şi colete poştale, se desfăşoară pe o singură platformă, cu trei poziţii de parcare, iar pista de decolare-aterizare are lungimea de 2820 metri, lăţimea de 45 metri şi este încadrată de două acostamente având lăţimea de 7,50 metri fiecare.
Platformele de îmbarcare – debarcare de la Aeroportul Brașov, extinse în întregime anul viitor / Sunt necesare pentru traficul mărit al aeronavelor militare și pentru parcarea avioanelor civile / Realizarea clădirilor conexe la Aeroport, amânată
Sursa foto: Facebook / Aeroportul Internațional Brașov
