Cum va arăta mașina viitorului? „Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”

Bosch Microsoft inteligență artificială generativă mașină conducere automată Sursa foto: Bosch

În industria auto, software-ul devine din ce în ce mai mult punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea de noi modele de autovehicule, spun reprezentanții Bosch.

Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va ajunge la 462 de miliarde de dolari până în 2030. Din 2023, se va tripla ponderea de software din cadrul autovehiculelor.

„Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”, spune Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate.

De exemplu, există software-uri care avertizează șoferii cu privire la autovehiculele aflate pe partea greșită a drumului, protejează bunurile valoroase, controlează tehnologia clădirilor și a funcționat inclusiv în spațiul cosmic, pe ISS.

„Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch. „În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”, a adăugat dr. Markus Heyn.

Apoi autovehiculele vor fi echipate cu funcții noi nu vizitând un service auto, ci printr-o actualizare confortabilă a software-ului „over the air”.

Mai există un software special care permite autovehiculelor să se oprească foarte lin, absolut fără niciun șoc, ca și cum la volan ar fi un șofer profesionist. De asemenea, poate fi redus și riscul de rău de mișcare în rândul pasagerilor.

Mobilitatea definită de software va merge, de asemenea, mână în mână cu o arhitectură a vehiculelor în schimbare: de la o arhitectură IT și electronică specifică domeniului către una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori care sunt totuși foarte puternici.

În prezent, într-un singur autovehicul funcționează aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători. Într-un autovehicul viitor, definit de software, funcțiile de control vor fi efectuate de mai puțin de o duzină de computere din cadrul acestuia.

 

Sursa foto: Bosch

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *