În industria auto, software-ul devine din ce în ce mai mult punctul de plecare pentru proiectarea și dezvoltarea de noi modele de autovehicule, spun reprezentanții Bosch.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va ajunge la 462 de miliarde de dolari până în 2030. Din 2023, se va tripla ponderea de software din cadrul autovehiculelor.

„Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”, spune Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

De exemplu, există software-uri care avertizează șoferii cu privire la autovehiculele aflate pe partea greșită a drumului, protejează bunurile valoroase, controlează tehnologia clădirilor și a funcționat inclusiv în spațiul cosmic, pe ISS.

„Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch. „În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”, a adăugat dr. Markus Heyn.

Apoi autovehiculele vor fi echipate cu funcții noi nu vizitând un service auto, ci printr-o actualizare confortabilă a software-ului „over the air”.

Mai există un software special care permite autovehiculelor să se oprească foarte lin, absolut fără niciun șoc, ca și cum la volan ar fi un șofer profesionist. De asemenea, poate fi redus și riscul de rău de mișcare în rândul pasagerilor.

Mobilitatea definită de software va merge, de asemenea, mână în mână cu o arhitectură a vehiculelor în schimbare: de la o arhitectură IT și electronică specifică domeniului către una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori care sunt totuși foarte puternici.

În prezent, într-un singur autovehicul funcționează aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători. Într-un autovehicul viitor, definit de software, funcțiile de control vor fi efectuate de mai puțin de o duzină de computere din cadrul acestuia.