Prima mașină electrică de la Ferrari va costa peste 500.000 de dolari/ Lansarea, la finele anului viitor

ferrari sursa foto: Pexels

Prima mașină electrică a Ferrari va costa cel puțin 500.000 de euro (535.000 de dolari), a declarat pentru Reuters o sursă familiarizată cu această chestiune, în timp ce producătorul auto de lux se pregătește să deschidă o fabrică în care va produce acest model – și ar putea crește producția grupului cu până la o treime.

Marca italiană, renumită pentru motoarele sale pe benzină zgomotoase, a declarat că va lansa o mașină electrică la sfârșitul anului viitor, iar prețul planificat arată încrederea sa în faptul că șoferii ultra-bogați sunt pregătiți pentru aceasta, chiar dacă rivalii de pe piața de masă reduc drastic prețurile vehiculelor electrice (EV) pe fondul unei cereri șubrede.

Prețul de bază, care nu include caracteristicile și opțiunile personale care, de obicei, adaugă 15-20%, este cu mult peste prețul mediu de vânzare de aproximativ 350.000 de euro, inclusiv extraopțiunile, pentru un Ferrari în primul trimestru al acestui an, și multe EV-uri de lux rivale.

Într-un segment mai puțin exclusivist, modelul electric Taycan de la Porsche pornește de la aproximativ 100.000 de euro.
Ferrari nu a răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la prețul primului său EV sau la noua sa uzină care urmează să fie inaugurată vineri în orașul său natal, Maranello, în nordul Italiei.

Fabrica este o mișcare îndrăzneață pentru companie, care a livrat mai puțin de 14.000 de mașini anul trecut, deoarece va permite în cele din urmă creșterea capacității de producție la aproximativ 20.000 de mașini, a declarat sursa, vorbind sub protecția anonimatului. Exclusivitatea stă la baza prestigiului mărcii, dar și a prețurilor sale ridicate, astfel că orice creștere a producției vine cu riscuri.

Cu toate acestea, Ferrari a demonstrat cu SUV-ul Purosangue, lansat în 2022, că poate obține succes extinzându-se dincolo de tradiționalele sale mașini sport cu două locuri și Grand Tourer-uri.

“Există o cerere tot mai mare acolo pentru Ferrari, iar ei au spațiu pentru a satisface o parte din ea fără a compromite exclusivitatea”, a declarat Fabio Caldato, manager de portofoliu la AcomeA SGR, care deține acțiuni Ferrari.

Listele de așteptare pentru unele modele pot depăși doi ani.

“Aceasta nu se va reduce. A fi pe lista de așteptare este în sine un simbol al statutului”, a spus Caldato, remarcând o creștere a numărului de potențiali clienți bogați pe piețele emergente, cum ar fi India și Orientul Mijlociu.

Al doilea model electric Ferrari

Noua fabrică din Maranello va oferi Ferrari o linie suplimentară de asamblare a vehiculelor și va produce mașini pe benzină și hibride, precum și noul EV, plus componente pentru hibrizi și EV-uri.

Aceasta va fi complet operațională în trei-patru luni, a precizat sursa citată.

Un al doilea model EV este, de asemenea, în curs de dezvoltare, a spus sursa, adăugând că procesul se află într-un stadiu incipient și că este posibil ca firma să nu dorească să crească producția totală la 20.000 de vehicule pe an, cel puțin pe termen scurt.

Directorul general Benedetto Vigna le-a spus acționarilor Ferrari în aprilie că “uzina de ultimă generație ne va asigura o flexibilitate și o capacitate tehnică peste nevoile noastre pentru anii următori”.

Orice creștere a producției va veni odată cu o creștere a modelelor, deoarece Ferrari va respecta politica sa de a menține producția pentru orice model într-o anumită limită, oricât de reușită ar fi, a precizat sursa citată.

Rivalul Lamborghini intenționează să înceapă să vândă primul său model EV în 2028. Directorul său general, Stephan Winkelmann, a declarat pentru Reuters că este mai important să ai produsul potrivit decât să fii primul.

Analistul Mediobanca, Andrea Balloni, a declarat că se așteaptă ca noul EV al Ferrari să aibă un preț ridicat pentru a ajuta la păstrarea marjelor, compensând dezvoltarea noii tehnologii complet electrice și numărul mai mare de piese obținute din surse externe.

“Mă aștept ca noul EV să fie un model de nișă, reprezentând puțin peste 10% din vânzările anuale”, a spus Balloni, adăugând că principalul client Ferrari preferă în continuare modelele pe benzină.

 

sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *