UNSAR și COTAR critică propunerea de prelungirea a plafonării tarifelor RCA

asigurare auto rca Sursa foto: assets.publishing.service.gov.uk

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din Romania (UNSAR) și Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) critică propunerea de prelungire a plafonării tarifelor RCA cu încă 3 luni, până la 30 iunie 2024.

„Orice plafonare a preţurilor impusă de autorităţi, dar nu la tariful de referinţă calculat şi afişat pe site-ul ASF, nu ajută pe nimeni, fiind doar pentru a da senzaţia că Executivul a intervenit pe piaţa de asigurări pentru a-i proteja pe români, iar ceea ce se va întâmpla după această perioadă va fi un dezastru”, transmite COTAR, într-un comunicat de presă.

„Prelungirea plafonării primelor RCA nu este un ‘medicament minune’. Industria de asigurări a luat notă cu profundă îngrijorare de dorinţa autorităţilor de a prelungi pentru a treia oară perioada de plafonare a primelor RCA, cu încă 3 luni, până la 30 iunie 2024, fără a lua în calcul nici măcar efectele inflaţiei. (…) Pe lângă faptul că plafonarea primelor RCA reprezintă o încălcare flagrantă a normelor Uniunii Europene, din care şi România face parte, se omite mereu faptul că preţul poliţelor RCA este influenţat de numărul mare de accidente, de despăgubirile plătite şi de costurile în creştere. Spre exemplu, asigurătorii plătesc taxe şi contribuţii majorate pentru RCA, de la 6,6% în 2021, la circa 13% în 2023. Asigurătorii care nu au ţinut seama de aceste principii economice fundamentale sunt, de altfel, şi cei care au dat faliment în trecut”, se arată în informarea UNSAR.

Uniunea transmite că autorităţile justifică o nouă prelungire a plafonării tarifelor RCA prin „reticenţa în ceea ce priveşte apetitul la risc al asigurătorilor RCA pentru anumite categorii de asiguraţi”. Astfel, precizează UNSAR, sunt ignorate din nou principiile de funcţionare ale industriei de asigurări, pe baza cărora fiecare asigurător trebuie să fie liber să decidă individual profilul de risc al propriilor clienţi, respectiv să îşi ajusteze politica comercială la frecvenţa şi gravitatea daunelor, precum şi la mutualizarea corespunzătoare a riscurilor.

Sursa foto: assets.publishing.service.gov.uk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *