Construcția Variantei Ocolitoare a Municipiului Giurgiu intră în linie dreaptă, a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. “Contractul pentru construcția acestei noi Variante Ocolitoare (12,06 km), a fost semnat astăzi între Consiliul Județean Giurgiu și Asocierea IBB-HIB ROMANIA (Leader), CONI, IBB Haus -und Industriebau GmbH, EURO CONSTRUCT & INDUSTRY TECHNIK SRL, GENERAL TRUST ARGEȘ SRL. Acest proiect este derulat în baza unui protocol de colaborare dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR S.A. și Consiliul Județean Giurgiu.”, a spus Pistol.
Varianta Ocolitoare (VO) Giurgiu va avea profil de drum național cu 4 benzi (2 benzi pe sens cu separator median), va traversa localitățile Giurgiu, Frătești, Stănești și Slobozia și se va conecta cu drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei, printr-un sens giratoriu (pe DN5).
Contractul prevede o durată de execuție a lucrărilor de 36 de luni iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 4 poduri (peste rețeaua de canale de irigații)
– 2 pasaje peste calea ferată București -Giurgiu și peste Magistrala feroviară 902 Bucureşti – Videle,
– două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta).
Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și are o valoare de 350,8 milioane lei (fără TVA).
“Varianta ocolitoare Giurgiu va asigura o conexiune mai eficientă între zona metropolitană București și Municipiul Giurgiu, dar și cu zona de frontieră Giurgiu-Ruse.”, a adăugat șeful CNAIR.
În urmă cu o lună, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins, pe fond, a doua contestație a Asocierii româno-bulgare BogArt – Trace, Asociere nemulțumită de soluția CJ Giurgiu prin care oferta respectivă a fost declarată neconformă, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.